onsdag den 15. april 2015

Dronningedigtet erobrer samtidspoesien

jeg sidder og venter på harbo bar
fordi det altid er der jeg foreslår at mødes
når nogen 'vil snakke om noget'
fordi jeg bor i nærheden
jeg håber De bare vil sige
at De har en kønssygdom
eller at De er alvorligt forelsket
eller (noget der er værre end De er forelsket)
som ikke er at De er gravid
fordi De godt ved
at jeg mest er sammen med Dem
fordi jeg er ensom
og gerne vil gøre en anden jaloux
eller at bevise at andre
som er Dem
faktisk kan være forelskede
i denne her krop jeg har
De har farvet Deres hår
det er meget pænt siger jeg
mest for ikke at sige et eller andet andet
fx om den måde jeg føler
at De overvurderer
Deres egen betydning i verden
eller at det er et større problem end De aner
at De ikke kan lide syrligt slik og vanilla coke
og det kan godt være jeg er overfladisk
men jeg tror også at alle Deres analyser
af hvordan jeg er bange for intimitet
og ikke i stand til at producere dopamin mere
via for meget molly fx
er en måde De kan bruge til at acceptere
at det jeg prøver at sige er at jeg bare ikke kan lide Dem
eller at jeg ikke kan lide Dem nok
uden alligevel at sige det
hvilket er en måde at kunne lide Dem
som De alligevel ikke kommer til at kunne bruge til (noget)
eller hvad ved jeg

#harbobar #viskalligesnakkeomnoget #deterikkemigdeterDem #fuck

Ingen kommentarer:

Send en kommentar