lørdag den 29. marts 2014

Forfatterskolerektorer mod halvmarathon

VM i halvmarathon neden for mine vinduer. Ved ikke, hvad der er værst: Eventliggørelsen med opmærksomhedsgenererende discoteker med indforskrivelsen af os andre som tilskuere til "begivenheden" eller produktionen af storytelling for de implicerede: "Jeg træner til ...", "Jeg var med til ..."?
 
Pablo Llambías Det er eventliggørelsen af dette og alting, jeg er træt af. Det skete også for et cykelløb, jeg havde med i i flere år i træk, pludselig blev det solgt over for firmaer, som "noget" deres medarbejdere kunne være med i. Storytelling på kommunalt plan, virksomhedsplan, personligt plan går hånd i hånd i produktionen af sundhed, sammenhold, teamspirit og hvad det ellers hedder. Kunne vil ikke bare løbe eller cykle eller hvad vi ellers har lyst til uden denne klamme hånd? Og i det pinlige kluns selvfølgelig 


Hvorfor gør de det?
 

2 kommentarer:

  1. Åh, jeg får kvalme over de intoleredes intolerance! Det er så gabende forudsigeligt.

    SvarSlet
  2. Jeg synes nu Danmarks litterære segment har ikke så lidt at lære af dette masseopbud: At elite ikke udelukker accept af - os andre http://perolofdk.com/readme9.htm#digtere

    SvarSlet