onsdag den 12. marts 2014

Jeg skal tidligt op og

skrive om hvad de andre skriver om Samlede Thomsen, der åbenbart er en stor ting, hvilket jeg ikke helt havde fattet, eftersom jo der også kom en samlede Thomsen for ti år siden, der bare i stedet hed Skriftlige arbejder og ikke var en bog men en box med små, søde bøger, og helt sikkert kommer der én igen om ti år, og lige nu kan jeg kun tænke og skrive, at SUT står for

SUKRET
UDSØGT
TUTTENUTTET

og først tænkte jeg

SIRLIGT
UDSØGT
TUTTENUTTET

men så blev det

SUKRET
UDSØGT
TUTTENUTTET

- og nu kan jeg ikke lade være at tænke og skrive, at sukret betyder

SUK-
RET(tighed)

altså ret til at sukke, for hvis der er noget, Thomsens samlede skriftlige arbejder kæmper for, er det deres ret til at sukke, og det er jo ikke fordi, jeg vil argumentere for et sukforbud, men nogle gange kunne det bare, dér midt i samletheden, være rart - for læseren og sundt for samletheden - med en sukpause,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar