lørdag den 1. marts 2014

Hvor blev Jarvis af? Please explain?

Slutningen på min vrantne anmeldelse af Peder Frederik Jensens novellesamling Banedanmark er, opdager jeg lige nu, blevet slettet i avisen, forbandet nok og sikkert af pladshensyn, men det er jo altid en dårlig undskyldning:


Og det, jeg grundlæggende savner, er humor, at der les både med og mod alle disse stout desperate, jævne kvinder og mænd. Som hos den engelske singer-songwriter Jarvis Cocker, der altid har en vittig fest med alle sine lige så nedbankede ”Common People” og med ambitionen om at føle helt ægte med og som dem, selvom om man forbliver en ferm singer-songwriter eller tog-novelle-forfatter uden, trist nok, tog-blad til sine tog-noveller.

2 kommentarer:

  1. Og trompeten på min anmeldelse af Karolina Ramqvists roman Altings begyndelse burde selvfølgelig have været:

    Autosvensk

    SvarSlet
  2. Og bag på Ekstra Bladet, der indeholder et smukt billede af Brian Sandberg og jeg, der smilende giver hinanden hånden (med talebobler påmonteret; jeg siger: I er klovne, Brian siger: Du er på abestadiet), kommenteres min (også for mig selv) gådefulde Ramqvist-overskrift:

    "Kan et dumt svin være økologisk?"

    spørgsmål stillet i Weekendavisen

    Har ingen anelse. Men måske direktør Søren Gade fra Landbrug og Fødevarer har et svar?

    (ved siden af et billede af Søren Gade)

    SvarSlet