tirsdag den 19. maj 2015

Velkommen til de voksnes rygmærker, Y!

Yahya Hassan fylder 20 år i dag! What a long strange trip det allerede har været! Det er snart to år siden, vi blev knockoutet af hans digtsamling, hvis ekstreme styrke og originalitet vi lige skal erindre hinanden om, mens vi underholdes umådeholdent af hans nye SITUATIONISTISKE POETISKE PRAKSIS som Facebook-wisecrackende politiker, der måske ikke er lige så stærk som digtsamlings-poesien, men original er den sgufandeme og en original forbliver han, eks-teenageren! Her tre nylige opdateringer:

"Yahya Hassan er måske det mest usexede i dansk politik".
Nikita, det der holder ikke en meter! Måske kan jeg ikke måle mig med Lars Barfoed og Alex Ahrendtsen, for ikke at tale om Uffe Elbæk eller Søren Pape, men jeg er da mere sexet end Lars Løkke!


De etablerede partiers kvindelige ungdom sexer på mig med Nikita Klæstrup og Freja Fokdal i spidsen. Først nu erfarer jeg at kønssygdommene bliver overført gennem dårlige argumenter.

Aarhus Uni i dag, skal holde foredrag for alle eks-kæresterne.

- og fra interview i norske Natt & Dag, klart et af hans interview-hovedværker:

– At USA skulle være truet av en kamelstat i Midtøsten, det grenser seg jo til det humoristiske. Det er jo USA som eier internettet og skipsrutene og havbunnen og himmelfargen og satellittene og grøftene og ulvegravene, selv revesaksene og militærbasene og jordstasjonene og fiberkablene og våpenarsenalene og jagerflyene og dronene og hangarskipene og sjørøverkikkertene.
Ja.
– De eier haubitserne, mann, de eier romfergene, de eier månen.
Så Nationalpartiet vil ut av NATO, da, hvis dere kommer til makten? 
– VI VIL OPFORDRE DEN DANSKE REGERING TIL AT VÆLGE KRIGSFORBRYDELSERNE MED OMHU.

Hvorfor tror du du får så mye oppmerksomhet? 
– Jeg får ingenting! Jeg skaper min egen fremtid, jeg skaper mine egne interesser, jeg skaper mine egne bøker, jeg skaper mine egne malerier, jeg skaper mine egne utsagn, jeg får ingenting.
Men hvorfor hører folk på deg? 
– Det er vel fordi jeg har noe å si.
​Det er ingen tvil om at du har noe å si, det er det mange som har, men …
– REISEN TIL HITLER!
Yahya Hassan har åpenbart fått øye på Tore Rems bok om Knut Hamsuns møte med Adolf Hitler i 1943 (eller, for alt vi vet, Tore Rem selv), og dermed er vi ferdige å snakke om Yahya Hassan.
– Hamsun, han skrev jo den romanen som het Sult, som bevitnet denne sult som det norske folk led under, og selv om Hamsun ble nazist under krigen, og selv om Quisling lagde en lov som var imot jødene, og selv om det har vært noen uheldige sider av Hamsun og av det norske så har dere jo klart dere veldig fint.  ​
Takk. 
– Ja, og det skyldes jo den danske gjestfrihet, den danske gavmildhet, den danske fordrukkenhet, som dere har profittert på. Vi hadde jo Per Hækkerup, vår daværende utenriksminister som forærte dere Nordsjøen i en akevitt-rus.
​Vil du helst ha Nordsjøen tilbake?
– Ja, bestemt. Vi skal ha Nordsjøen tilbake og det får vi på diplomatisk vis.
Så hvis Nationalpartiet kommer til makten …? 
– Så skal vi forhandle med fjellaristokratene i Norge, ja, det skal vi. Det kan dere ikke løpe fra. Dere er noen fjellaristokrater som har vært vant til å spise sten og suge på trær til dessert, men så forærte Per Hækkerup dere Nordsjøen, og siden da har dere fått iPads og iPhones og Canon-kamera og Olympus og forlag og dresser og alt mulig


yahyahassan

2 kommentarer:

  1. Tyveårig opdatering:

    Yahya Hassan
    Jeg søger stillingen som statsbøddel for Saudi. Hvis Kronprinsen må lave forretninger i Saudi så må jeg vel også?

    SvarSlet
  2. Finansiering tilgængelig, Investeringsfinansieringsmuligheder 3%
    Brug for forretnings / personlig finansiering, finansiering af boligforbedring? Svar E-mail: ( Atlasloan@protonmail. ch ) for flere detaljer om at få et lån

    SvarSlet