fredag den 8. maj 2015

Det normale hjerte som bonus

Der røg et lille afsnit ud af min anmeldelse af tredje bind af Jonas Gardells romantrilogi i WA Bøger i dag, fordi der skulle være plads til en reklame for, at Kim Leines Afgrunden er kommet i 4. oplag - uden bliver overskriften "Hvis tårer var galde", som jeg selvfølgelig er meget stolt af, mindre indlysende:

-->
Jeg kunne godt have ønsket mig, at noget af indignationen i wiki-sporet var flyttet ind i fiktionen, hvor downbeat sørgmodighed og hysterisk fortrængning hersker med Paul som en stadig mere træt sprechstallmeister – i den parallelle HBO-film The Normal Heart, om de første år med HIV og AIDS i USA, provokerer smerten og rædslen igen og igen til retfærdige raserianfald (i Sverige formateredes trilogien sidste år til en succesfuld tv-serie, som jeg ikke har set).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar