Jegspekulanten - Anmeldelse In Progress

Jeg ved ikke, hvad jeg mener om Nicolaj Stochholm

Jeg ved ikke, hvad Nicolaj Stochholm mener om jeg

Nicolaj Stochholm ved ikke, hvad jeg mener om jeg

11 kommentarer:

1. Kan du ikke lige skifte jeg ud med Tue?

SvarSlet
  2. Jeg synes det er en vidunderlig lille bog. At den skruvler af sted. Som en odefabrikant. Helt ved siden af al tid og sted og dobbeltblik og distancekarton. Det er en fin lille sag. Især at de svulmende kærligheder i digtene er forsvundet. Som et sært strittende sprog. Tror jeg

vh
    Paul. Hjælperen

SvarSlet
  3. Jeg ved godt, hvad jeg HAR ment om Nicolaj Stochholm. Har ikke læst "Odefabrikanten", den sidste jeg læste var "Aldrig mere" - og det vlagte jeg så at tage til efterretning.

Men man har jo lov at skifte mening.

SvarSlet
  4. At du ikke har læst Odefabrikanten skal være dig tilgivet Peer Aage, da den endnu ikke er udkommet. Det kunne være nyskabende hvis der i kolofonen til den kommende udgivelse stod: "På mine blodbesudlede knæ takker jeg ærbødigst Statens Kunstfond for endnu engang at have givet efter for en fattig poets ydmyge bøn om hjælp." Men vi bliver nok spist af med den standardiserede pligtoplysning: "Tak til Statens Kunstfond" og må tænke os til resten; det være hermed gjort. Iøvrigt er støtten ham (Nicolaj S) vel undt. Han er en sand digter. En evigt ung smuk dreng, der som en anden Marina Tsvetajeva insisterer på ikke at kunne andet end netop at digte.

SvarSlet
  5. Skal vi lege at det ikke er 4 uger siden at du har læst den og ikke ønsker at give det indtryk at din læsning er blevet gammeldags og derfor har bedt din redaktør om at holde den væk fra trykken indtil evt uønsket elektricitet har lagt sig med Tue Og Jørgen Johansen. Fordi det mest effektive ryk ned ad rangstigens smølfesvamp eller op ad hjortens letspringende sønner og andre jægersoldaters eksporterede ære. Og Peer Aage, du som lærte mig at et digts betydning, ikke slutter med sproget, for selve sproget er jo kun begyndelsen indtil pianoet, det nye vilde, stille nu, for det plastiske, fantastiske, nye tolv toners otte og tyves ferietabletterende alfabet. Supertoner, soniske, semiotiske, halvforblændede tegn. Superfedt Peer Aage! Tak endnu engang. Tak for den vilde tråd du har givet mig. Jolla Jolene dolly in the name of you ss a. I am so happy that Lars will carry out your orders out here in our danish inviroment for the new cultural revolution that at last and that will free every single word from nationalism and globalism and every pounding load of personal sweat and Stochholm theat we can not take into our care

SvarSlet
  6. wipe my ass for the misspelling masters - and Stochholm that we cannot take into our care or our quier little joints or our chessplaying absence. Wauw that was new!!!

SvarSlet
  7. From me to you and wanks peer aage. Tak mester for din indsigt og tålmodighed. KH. Nicolaj S. Ja det er mine, de sidste tre indlæg og takketaler for den selvstændige og modige ANMELDELSE af Odefabrikanten som Bukdahl faktisk havde regnet ud før Tue Andersen Nexø eller Jørgen Johansen kaldte for for mandens bedste digtsamling eller at digteren er skrøbelig, men digtene holder. Hvor er det godt du nu 3 uger efter aktualiteten hvor du ikke behøver at brænde bøger rive dem itu sammen med din Jægersoldatskammerat men bare kan nøjes med at lade fise ud som små fine friser af din egen hus. En ny digtsamling af Nicolaj Stochholm, har jo i sig selv ingen betydning vel? Sådan er det Peer Aage ik? Du gav til mig i 1990 og nu tager al betydningen tilbage igen. Uha uihhhhhhhhhhhhhh. Min første digtsamling hedder Biografi. Og det er mit hjem!

SvarSlet
  8. Uhhh jeg beklager at skubbe til jer ædle klarsynere, meget mere voldsomme end min egen vision. Og det er jo sandt, er det ikke - Høje Lars kan jo ikke gøre for at den dumme redaktør ikke ved hvad man kalder for en Nicolaj Stochholm, forrige gang var det det otte år siden og nu er det 2 og en halvt årringe siden. Og ingen på denne jord skal beskylde dig for ikke at kunne insistere på en anmeldelse, på dagen på ugen overfor din redaktør. Fantastisk hvor jeg glæder mig nu til 4 uger efter min udkommelse eller hvad det nu hedder - en passant - at nærlæse din afdankede reaktion, måske 5 uger efter den er skrevet, det bestemmer du åbenbart ikke selv mere, hvem ved, du lysende solstærke sande, husk at holde den fri for eftertanker - jeg håber at den er kommet i køen til det papiragtige paradis. Din finger er med i spillet og din finger er allerede visnet og sort og hørt i ekkoradioen. Tak Lars. Kh. Nicolaj

SvarSlet
  9. Åh 12. marts indtil 6. april (herligt vi kan nu allertidligst den den 8. april, komme med en skriftlig kommentar i WA BLA BLA men hvem ved om de vise ord ikke kommer ugen efter igen - værdig tænketank for den dybeste reflektion over gyrojeget, fremtidsjeget, gammeljeget og andenstemmen i samlet flok, i samlet stemme i et samlet digt. Hvad skal det til for?

SvarSlet
  10. Oy jeg var fuld , men jeg er stadig på mit rygestop, ikke nogen ørn til at stave og prøvede at tage armbøjninger på ryggen samtidig. Undskyld til Jægersoldaten, Peer Aage og Lars det er da klart. Men jeg tror ikke jeg har temperamentet til vente længere. Kan du ikke bare sige til din redaktør at hun kan sætte en reklame for en krimi i stedet for dine ord omkring min Odefabrikant. Den vil helt sikkert blive læst af flere og kan også bedre betale sig for avisen.
    Jeg gider ikke vente mere.
    Bedste hilsner
    Nicolaj Stochholm