onsdag den 6. marts 2013

Og så på vej til Holstebro

Leif Davidsen på forsiden af Ud & Se udtalende:'
"Egentlig interesser jeg mig ikke for mord!"
Det gør jeg heller ikke, og jeg interesserer mig slet ikke for Leif Davidsen, men tænk nu, hvis hans bøger havde en lige så original og nyskabende form som hans kranium i silhuet dér på forsiden.
Men jeg interesserer mig for Rasmus Nikolajsen, der har skrevet en drømme-novelle til bladet, der er næsten er lige så original og nyskabende som Leif Davidsens kranium, en slags middelalderromantisk/ hyrdedigterisk sci-fi-idyl kaldet "Den store stentrappe", som jeg bliver nødt til at læse mindst en gang til for at trippe og stene præcist på, her et centratl tekststed:
"Lucy dansede ned ad trappen, trin for trin, som rindende vand, og var efterhånden kommet uden for hørevidde, da Archibald lavmælt, om med en fremmed stemme, sagde: "Måske er det drømmene, der skal beskyttes mod os'. Archibald standsede et øjeblik for at lade denne tanke, , der var slået ned i ham som en ufo, ja medmindre den da var opstået i ham, ad uransagelige veje, som en helt ny gasart i havbunden, falde på plads, så han i det mindste fik mulighed for at glemme den, mens Lucy dansede yderligere et par trin ned.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar