torsdag den 22. juni 2017

Korrektion: Sabroe sadlede Rytteriet!

Morten Sabroe skrev til mig for at anholde en falsk nyhed:

"Correczione. Til kamp mod fake news! Det kan du selvfølgelig ikke vide, men i din fødselsdagsartikel om/til Jørgen Leth på forsiden af Bøger skrev du at Jørgen selv havde hyret Rytteriet til sin 75 års dag på Gyldendal, five years back. This is ze fucking fake news. Here comes truth and nothing but the truth: To uger inden Jørgens fødselsdag ringede jeg til Johannes Riis med den forrygende idé at hyre Rytteriet - som havde stor succes med deres Penis Parodi på Jørgen - til at optræde for ham på dagen. Det er en god ide, sagde Riis, jeg tjekker lige med festudvalget. Kort efter vendte han tilbage og sagde: "Vi er med! Kan du ikke ringe til dem og høre hvad de skal have i honorar?" Jeg ringede straks til Martin Buch som sagde: "Vi skylder Jørgen så meget, vi skal ikke have noget for det." De kom. De optrådte nok 20 minutter. De gav Pik Parodien.Så vidt jeg ved fik de nogle Gyldendal-bøger med hjem som trøst. Thats the truth and nothing but the truth. Jørgen ville aldrig have fået ideen selv. Rytteriet er ikke engang hans humor."

Hermed på plads: Morten var hyreren!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar