mandag den 3. februar 2014

En tandløs japser liker identitetskarnevalismen

Jeg ved ikke, hvor mange tråde, diskussionen (via Athena Farrokzhad) om, hvad hvem må sige til hvem om hvad, kom op på, mindst 4 eller 5, min, Julie Sten-Knudsens, Pablo Llambìas' og nu senest hele 2 genereret af Thomas Bobergs action-rådvilde "Racistisk digt", som vist også er ved at ebbe ud, og der har været megen stivnakkethed og fornærmethed (på De Andres side), men i lange stræk også ægte, dynamiske diskussioner - jeg vil gerne gentage min første kommentar i Sten-Knudsen-tråden, som jeg synes giver OK mening udenfor alle garnnøglerne (dansker/jyde-hånen har jeg omtalt før på bloggen):

Lars Bukdahl Kom sent ind på tråden! Havde travlt med de andre tråde! Hej mig, hej alle og hej Julie, det er dig , der racificerer og patroniserer, jeg er "hvid mand", Athena er "brun kvinde", Yahya Ben del'Orm Hassan er "brun mand". For mig og i denne diskussion er Yahya digter og Athena kritiker, hvis tekst berører mig ret meget, fordi YH's bog, som digterværk, berører mig ret meget. Men iflg. dig og Athena er jeg (og du) ude af stand til at til at læse A og Y uhvidt og som ubrune på en eller anden vildt signifikant, men totalt uklar facon. Jeg vil foreslå at tale om en identitetsfundamentalisme, hvor en (del)identitet, ikke-hvid, kvinde, rødhåret, bebrillet, har så fundamental betydning, at folk, der ikke deler denne identitet, er ude af stand til kvalificeret at forstå dem, der gør. Vs. en identitetskarnevalisme hos Yahya, hvor der peges fingre af og påtages og leges med alskens og alles og alle hans egne identiteter (inkl - oh gru - de racistiske koder for disse, mildt ex: langdigtets perkerdansk) - to af de klarest, mest klassisk racistiske episoder i bogen er sjovt nok, da YH-jeget er på ferie i Libanon og en kioskejer råber efter ham og hans bror: DANSKE HUNDE! SKRID HJEM HVOR I KOMMER FRA!, og da han på et opholdssted i (racisten Johs. V's) Farsø bliver kaldt "FUCKING JYDE" -

Her er en liste over mere eller mindre (selv)forvrængede/(selv)hånske etniske/religiøse masker/identiteter (der er mange andre identiteter også: kriminel, digter etc.) i identitetskarnevalet Yahya Hassan:

STATSLØS PALÆSTINENSER MED DANSK PAS (bagsideidentifikation i 2. og senere oplag)

(FASTRE / TANTER / ONKLER / MORBRØDRE / KUSINER / FÆTRE)
(VANTRO)
(BETJENTE / POLITIET / PANSERE / PANSERSVIN / PÆDAGOGER / KONTAKTPERSON)

ZIONIST
(GORILLA)
SMÅ PRINSER / DEN ARABISKE PRINS
EN TANDLØS JAPSER
FLYGTNING MED FULDSKÆG OG JOGGINGTØJ
ISRAELERNE
EN NEGER
PALÆSTINENSERE
EN FLOK NEGRE
GRØNLÆNDEREN
EN FREMMED
EN DANSKER
(KRIGERISKE AL QUADA-KATTE)
ARABISKE KVINDER / EN KVINDE FRA SAUDI-ARABIEN / NYE KONE FRA TUNESIEN
(BROR ELLER) DANSKER / DANSKER
DANSKE HUNDE
GHETTOBØRNENE
PERKER / FUCKING PERKER
MIN NEGERVEN / NEGEREN
ARABISK UDSEENDE MAND MELLEM 20 OG 25
TRE GELLERUPPERKERE OG EN DANSKER
STATSLØS (OG RASTLØS)
(SOM) EN DANSKER
BAPPELAP
EN PERKER (FRA KØBENHAVN)
FUCKING JYDE
SKIDE PERKERBRØDRE
(FORDI JEG ER) MUSLIM
BONDEFOLK
ARABISKE PIGER
EN NEGER (MED EN RENGØRINGSVOGN)
EN PÆDAGOG / MED NORDSJÆLLANDSK DIALEKT
SÅDAN NOGLE SOM DIG
EN PERKER (FRA GÅRDEN)
EN BERBISK MARROKANER
TUNESERNE(S RESTAURANTER)
EN MUSLIM FRA GELLERUPPARKEN (x 2)
EN LANGKÆGGET TOSSE
(TO) PERKERE
AFGHANER TALEBANER (SKÆG TIL EN HEL PROFET)
(VI ER JO ET) BEHÅRET KALIFAT
(VI ER) FLYGTNINGE UDEN ALDER
ARABERKVINDER
ANALFABETISKE PROFETER / INDOKTRINEREDE FORÆLDRE / INDOKTRINEREDE  BØRN
(HAN HAR ET SKÆG/ OG EN ALLIERET I ET RULLESTOL DER OGSÅ HAR ET SKÆG)
(TRE) GELLERUPPERKERE
EN FLOK BESKÆGGEDE SUNNIER
(JEG VAR) BAVIAN
GNOMERNE
(JEG GJALDER MED) GRISENE)
(JEG ER EN SKIDE) ANTISEMIT
PALÆSTINENSERNE(S KLYNK)
DINE BØSSEKRØLLER
ARABERMØDRE (x 2)
(HAN ER BARE EN) HUND
KURDEREN(S KIOSK)
GELLERUPPERKER
HANS BEHÅREDE VÆSEN
PERKEREN (I FORDEN)
NEGEREN
KURDEREN
(DE ANDRE) PERKERE
(SYV) SOMALIERE(S BESKIDTE HÆNDER / KNYTTEDE NÆVER)
(DA JEG VAR EN) LILLE PERKER (x 2)
FÆTRE (...) MED SPYT I DERES SKÆG
(JEG ER IK) MUSLIM
(MIG JEG ER) PERKER
PERKER (MED HUE MED HULLER I)
(HUN ER BSARE) MUSLIM
(HUN ER EN) ENLIG TØRKLÆDE ( I BLOK)
(MIG JEG SIGER TIL EN) PERKER
(DIG DU ER) MUSLIM (?)
(OG DIG DU BLIVER EN) ÆSEL /(ÆGTEVASKE) ÆSEL
(DIG DU BLIVER HIPHOP OG KRIMINEL OG) MUSLIM
(DOG DU ER) MUSLIM(?)
DIN FUCKING PERKER
PERKERE (FORAN FAKTA) / PERKERNE / PERKERNE
SOMALIERNE (INGEN KAN LI DEM) / AFRIKAS RØVHUL (LUGTER I OPGANG)
KVINDEKONVERTIT
(NU ER HAN BARE) MUSLIM
GELLERUPPERKER
MIN DANSKERBEKYMRING
MUSLIM /MUSLIMERNE (ER FATTIG) / MUSLIMER (HAR TRAVL)
NU HAR VI PROFETNAVN OVERALT
(SYV) IMAMER I BEDUIN-MODE
GELLERUPPERKERNE
PERKER (x 2)
(I RETTEN) JEG LIGNER BARE EN FÆTTER
(JEG ER) PALÆSTINENSER UDEN STAT / FRA MELLEMØSTENS LANGELAND
MIN BREDE ARABERTUNGE
MED DEN DER ANSIGT DER LIGNER MIN FARS
(MIN) JØDEREDAKTØR
TUMPEPERKER / GADEJIHADIST
MIG JEG ER KAFIR JEG ER MUNAFIQ / MIG JEG ER EN HUND

Ingen kommentarer:

Send en kommentar