fredag den 14. februar 2014

SUT-glæde

Her er linket til Martin Krasniks Deadline-interview med Sørine Godtfredsen og Søren Ulrik Thomsen om Nymphomaniac - som jeg henviser til i min Blæksprutte i Weekendavisen i dag - hvor Thomsen med beundringsværdig ro forklarer Godtfredsen, at kunst ikke har til opgave at være opbyggelig, endsige kristen, og sammenligner med 70'ernes ideologikritik - Thomsen  er altid bedst, når han mest renfærdigt er 80'er-digter. Havde jeg siddet over den indskrænkede debatøør og sognepræst var jeg helt sikkert gået skingert amok; godt Thomsen bevarede sin cool.

Jeg var inde på digterens museale hjemmeside Oktober Boulevard i anden anledning og faldt over en lille samling af alt for tidligt afdøde Annemette Larsens sirligt-sære og -syrede blyantstegninger, som vi også ejer et par dyrebare eksemplarer af, og de skal guddødeme hænges op sporenstregs - denne her er en af 10, der er illustrationer til den tyske udgave af Thomsens Hjemfalden, men den passer nu bedre til den kosmiske udgave af Signe Gjessings debut Ud i det u-løse, der udkommer i dag:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar