fredag den 21. februar 2014

Imponade er min limonade

Imponade, en. (dannet til imponere; spøg.)
imponerethed; ogs.: imposant udstyr. Jeg er fuld af smilende Anerkendelse men ikke af Imponade. OBenzon.​(Tilsk.1921.I.323). konger må som regel betale deres imponade dyrt. Soya.​TK.50.

I anledning af noget Facebook-diskussion mellem Jeppe Brixvold og andre om hvorvidt tekster vil/skal kommunikere, så er det eneste formål med mine tekster at IMPONERE og ikke hvem som helst: jeg vil imponere følgende og (stadig mere) cirka i den rækkefølge:

dig

mig

Else Marie
Jens
Johnnie

Peter Laugesen
Pia Juul
Helle Helle
Niels Frank
Mikkel Thykier
Eske K. Mathiesen
Christina Hesselholdt
Ursula Andkjær Olsen
Torben Brostrøm
Basilisk-redaktionen (Martin, René, Majse, Peter)
Line Knutzon
Marianne Larsen
Signe Gjessing
Tue Andersen Nexø

Erik Skyum-Nielsen
Søren Ulrik Thomsen

David Bowie
Lydia Davis
David Lynch

min far og mor
mine bedsteforældre

Per Højholt

Marcel Duchamp
Charles Dickens
Laurence Sterne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar