søndag den 20. oktober 2013

2 x korancitater in action

Yahya Ben del'Orm Hassan
 
Dæk over andres fejl for ved Allah dette er hvad profeten Muhammad (salAllahu aleyhi wa sallam) sagde:
”Hvem, der dækker over en muslim(s fejl), vil Allah dække over vedkommende på Opstandsdagen.”

[al-Bukhari 2442 & Muslim 2580]
 
Sami, der er 24 år og overkonstabel, har været udsendt til Afghanistan i flere omgange. Sami er muslim og er af egyptisk afstamning. Har har et gammelt egyptisk symbol tatoveret på brystet. Det betyder 'Kun Gud kan dømme mig'.

"Jeg læste et koranvers hver eneste dag fra en folder, som min far havde givet mig. I starten læste jeg det for mig selv, men så spurgte de andre fra gruppen, hvad jeg læste, og jeg forklarede dem, at det handlede om den enkeltes forhold til Gud og profeten. Til sidst læste jeg verset højt for gruppen hver evig eneste dag, og det blev et fast ritual, at jeg skulle læse det op, inden vi skulle ud på opgave. Også når vi skulle afsted sent, klokken fire om natten, selv i mørke, hvor vi var søvnige og fortumlede. Hvis jeg glemte det, huskede de mig på det. Den eneste dag, jeg ikke læste de vers, var den dag, Samuel Enig døde.

- fra bogen Mærket for livet. Tatoveringer blandt Livgardens soldater

1 kommentar:

  1. YH er ikke kun sin egen, sin families, Gjellerups, men et helt folks stemme. Midt i hurlumhejet holder han alligevel hovedet koldt. Han overtræder IKKE denne regel:
    " 1.Når du pisser på en semitisk religion er du antisemit, og så er du selv ude om det.
    2. Regel nr 1 gælder ikke for den semitiske religion Islam"

    Vi må holde vores A-religioner fra vores B-religioner, ellers vil ingen røre dig med en ildtang. Det er ok at tegne mullaher i Jyllandsposten, som er direkte aftegninger fra "Der Stürmer" i 30érnes Tyskland, bare man er sikker på at de ikke en DEN slags semitter.

    Hvor mange mennesker skal fordrives og slås ihjel før man tager et folk alvorligt? 6 millioner?

    SvarSlet