tirsdag den 4. juni 2013

Min sjæl føles som en klam Hugo Boss-charmeklud

'Tomar' | Linen-Cotton Scarf
- jeg skrevet en positiv anmeldelse af en bog af Jens Christian Grøndahl i dag og har være i chok lige siden -

'Tomar' | Linen-Cotton Scarf

(FB-opdatering af "Et navn" denne selvsamme dag:

Så går jeg lidt rundt i Skagen på min aftentur. Ingen mennesker nogen steder, ikke et øje. Jeg kigger på de flotte huse. Måske engang, tænker jeg, hvis jeg arvede et eller andet, ja hvis jeg giftede mig til noget eller hvis en af mine bøger pludselige begyndte at...og hvem ser jeg så - stående uden for sit gigantiske, hvidkalkede hus med en meget lang vandslange skødesløst hængende foran sig, med en meget lang fuckfinger vendt direkte mod avantgarden - solbrændt og iført en virkelig lækker strikket sweater: Mr. Jens Christian fucking Grøndahl i egen høje person. Sprøjtende ud over de flotte bede, missende mod solen, nypudsede briller. Pis, mand.)

'Nart' | Cotton Mixed-Print Scarf

4 kommentarer:

  1. Nu ved jeg ikke, hvor du præcis vil hen med den klamme Hugo Boss-charmeklud, men HB kan aldrig give rigtige kulturpavepoint. HB er forretningsmandens tøj, til arbejde og fritid. En regnvåd hørjakke fra Armani er der mere kulturderoute i.

    SvarSlet
  2. Må vi ikke få at vide hvem den fb-opdaterende avantgardist er?

    SvarSlet
  3. Se på etiketten!

    Og min upræcise, indre klamhedsfølelse afslører jo bare mig selv som håbløst - og ulykkeligt - ude af touch med de fungerende koder for lapsethed.

    SvarSlet
  4. Om manden: I 1931 blev Boss medlem af NSDAP, i 1936 Deutsche Arbeitsfront (DAF), i 1939 Reichsluftschutzbund og i 1941 Nationalsozialistische Volkswohlfahrt. Desuden var han medlem af NS-Reichskriegerbund og Reichsbund für Leibesübungen (hvor han havde været medlem af forgængerorganisationen i kejserriget). Ifølge egne oplysninger var han også støttemedlem i SS, men uden selv at gå ind i organisationen. Efter krigen blev han i en afnazifiseringsproces betegnet som "belastet" og pålagt diverse sanktioner, men senere som "medløber".
    Om firmaet: I 1930'erne og 1940'erne lavede firmaet særlige uniformer til det tyske forsvar og diverse naziorganisationer, men også for postvæsenet og jernbanen. - - Wikipedia, men jeg tror sgu det er ok sandt.

    SvarSlet