fredag den 9. maj 2014

Maj mejer os ned

Ikke fordi der ikke er kommet blændende bøger NOK dette forår, Blendstrup, Gjessing, Halling, Ørntoft, Voetmann, Hagen, Højrup, Sternberg, m.fl. men maj ser ud til at gå amok med litterær lyssætning: i dag Christina Hesselholdt, forleden Sigurd Buch Christensens De danskes øer og Ida Marie Hedes Inferno, som jeg netop har fået ind af døren, næste uge Camilla Christensens Mere ved jeg ikke, og så bl.a. Kristina Nya Glaffeys Mor og Busser, Maja Lee Langvads Appendix og Hun er vred. Majse Aymo-Boots ikke-lille (!) ERINDRINGSROMAN Over os hænger en vidunderlig sol og - og den har jeg erkendt mig (en HÅRD erkendelse) inhabil til - Naja Marie Aidts og Line Knutzons og Mette Moestrups kæmpemæssige FRIT FLET; her covers til de to sidstnævnte, ved Karl Stampes og Kim Lykke, som jeg glæder mig meget MEST til, fordi jeg ikke har fået dem i hænde endnu:

http://multimediaserver.gyldendal.dk/Gyldendal/CoverFace/WH_Original/8702161861.jpg

http://multimediaserver.gyldendal.dk/Gyldendal/CoverFace/WH_Original/8702064223.jpg

1 kommentar:

  1. Gider jeg være sur over at jeg ikke får den nye Peter Høeg til anmeldelse, når jeg får Aymo- Boot?
    NEJ!

    SvarSlet