torsdag den 1. maj 2014

Det digitale hakkebræt

Du syntes, jeg så mærkelig alvorlig ud, da Eske K. Mathiesen læste op ved arrangementet i anledning af hans 70 års fødselsdag i Informations kantine. Men det var dels fordi, jeg koncentrerede mig om at høre efter - flere af digtene var splinternye og utrykte! - og dels fordi, jeg kiggede digteren over skulderen og opdagede , at digtene var skrevet ud på en PRINTER, hvilket så helt, helt forkert ud: Når man modtager breve fra Eske, er de enten skrevet i hånden med verdens mindste kragetæer eller hakket ud på ægte, akustisk skrivemaskine, og en e-mail-adresse har han, så vidt jeg, aldrig ejet; jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at han benyttede sig af en computer, når han skrev sine digte (rent - vi må formode at de ikke konciperes på computeren også, det må vi TRO på), og, ja, det fik mig til at se alvorlig ud, men desto gladere blev jeg for at få øje på de små rettelser med blå kuglepen i udskrifterne, da jeg kiggede nærmere efter, omhyggelige krageungedansetrin.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar