onsdag den 13. november 2013

En pseudo-anmeldelse som ca. 150 % af en pseudo-sonet

Hele litteraturredaktør Jes Stein Pedersens 124 ord mikroskopiske (mindstestørrelse på WA lige nu: 400 ord, tidligere: 300) 4 hjerter-anmeldelse i Politiken - og jeg ved ikke, om det mindst interessante er spørgsmålet om jegets psykiske tilstand: sygdom eller kunstnersind, men det er sgu da tæt på, og nej, Jes, jeg tror altså ikke, det er til diskussion, hvorvidt Pablo har skrevet bogen - :

Tredje bind af Pablo Llambías' sær-
lige form for bekendelsesprosa
fortsætter ad samme spor, som kendes fra
' Monte Lema' og ' Hundstein'. Det skrivende

jeg lider fortsat af angst og selvhad og
leger stadig med forholdet mellem virk-
elighed og fiktion. Men det interes-
sante er ikke, om de 350 ' sonetter',

som (knæk) prosaen rummes i, virkelig
er skrevet af Forfatterskolens rektor
og forfatter Pablo Llambías, eller
om han digter. Det, der gør ' Sex Rouge' spænden-
de, er de overvejelser, den skrivende
har om sin egen psykiske tilstand. Er

+

jeg psykisk syg og bør medicineres,
eller er det ' bare' mit kunstnersind, som
plager mig? Llambías leger med fortæl-
lerollen og den selvbiografiske
genre, men glem det: Det er stoffet, han hånd-
terer, som er det vigtige. Hans nær-
gående trilogi er noget nær enestående.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar