onsdag den 20. november 2013

Vi har stoppet blødningen / Jeg har drømt om at blive iværksætter

Brødrene Christoffer og Troels Ugilt Jensen har skabt en fantastisk sjov og effektiv, så godt som genial digtmaskine kaldet Individ i fællesskab, der i to spalter løbende ophober alle net-avis/nyhedstjeneste-overskrifter, der begynder med 'jeg' og 'vi', her er de seneste tyve linier i hver spalte, selvfølgelig præget af kommunevalget:

Vi har stoppet blødningen
Vi er så kede af det
Vi er meget lettede
Vi har tabt valget
Vi skal udnytte energien bedre
Vi arbejder for det flertallet vil
Vi skal have bredt samarbejde
Vi har haft et flot valg
Vi er ikke til tilfredse
Vi søger mere indflydelse - ikke borgmesterposter
Vi får lettere ved at tage lokale kampe
Vi får lettere ved at tage lokale DF-kampe
Vi kan holde på borgmesterposterne
Vi kan på ingen måde være tilfreds med tilbagegang
Vi vil se S og DF samarbejde i flere kommuner
Vi har indtaget strategisk vigtig by
Vi har kæmpet for at sikre dansk EU-rabat
Vi har gerningsmandens DNA
Vi har ikke brug for et mirakel
Vi har gerningsmanden DNA

Jeg har drømt om at blive iværksætter
Jeg er vinder af valget
Jeg er ikke vigtig
Jeg er så vred
Jeg førte kniven
Jeg var i chok
Jeg bliver politiker med afbud
Jeg holder fast i Janni - også hvis hun kommer i fængsel
Jeg sidder og tripper
Jeg er godt tilfreds
Jeg blev snydt
Jeg håber på retfærdighed
Jeg har ikke råd til designertøj
Jeg forsætter som borgmester
Jeg ønsker bredere og flere cykelstier
Jeg forsætter
Jeg er skuffet
Jeg gjorde bare mit arbejde
Jeg kvitter alkohol og stoffer
Jeg er ikke tilfreds

Ingen kommentarer:

Send en kommentar