søndag den 6. september 2015

Tyst tillykke (jeg hader at knuse dit sovehjerte)

Jeg har skramlet rundt med
gaveindpakning, ikke nogen god
rituel grund til at vente til samme
morgen, og helt forfærdeligt skingert
skreg tapen på den grønne, gennem-
sigtige tapebeholder, usandsynligt
at den ikke har vækket dig op til
flere gange, så du et par minutter
eller tre atter har måttet ty til ræve-
søvn, før gazellesøvnen og så
pantersøvnen og så den virkelig
dybe ibissøvn atter tog over, og
nu har jeg været surfende/tastende
stille et godt stykke tid, og så lang
tid kan du ikke sove som en ræv,
så jeg regner med, at denne søvn
er faktisk og måske endda drømme-
fuld, jeg håber, jeg er med, og
som oplagt drømmemateriale talte
vi om at gå i zoologisk have i dag,
så jeg tænker, vi i drømmen
bare hænger ud i den kunstige
regnskov og ugideligt bladrer
lidt på må og få i sommerfuglene,
indtil træskonæbbet slår sit næb
mod plexiglasset med en lyd af
den værste idrætscenter-stepdans
og du, her om ikke frygtelig lang tid,
omsider vågner, og jeg stadig er
omkring, stadig og atter stadig.
omkring og atter omkring

(og det er altså ikke løgn, at jeg nu kiggede op fra computeren og øjnede den klareste, mest skamløst kitschede regnbue stå over Hellerup - hvorfor er det kun dig, der kan telefonfotografere? - og nu er den allerede begyndt af fordufte, og neeej, nu er den væk, men den VAR der!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar