onsdag den 8. maj 2013

F.P. Jac-prisen 2014 til Blæs Bukki

der som medlem af vidunderligt nok genopståede Bikstok Røgsystem, hans ANDEN superdupergruppe (Malk værende den første og Balstyrko den tredje) netop har udsendt den dybt jacistiske sang

DELIRIUM

(Drik mig)
(Drik mig)

[Omkvæd]
Når alt brænder på og horisonten vælter,
Og ikke engang vand slukker ilden igen.
Spænder vi os fast til kajakker med bælter,
Og dykker ned på bunden hvor vi finder en ven - flyv, flyv!
Vi tømmer flasker med ildvand,
Vi stikker ild til en kylling.
Og går rundt med en mund der kun kan tale ondt,
Snot verden, jeg er blevet for dum.

Åååh, jeg gjorde det igen,
Købte femogtyve smøger matcher fyrtøjet med dem.
Og med dem kommer kaffe, flere øl, skud shots,
Det ser godt ud, langt fra, men langt fra flot.
Det er snigende delirium,
Trykker på min lever,
For at få lidt ekstra skum,
Hiver lommelærken frem,
Jeg tømmer den ned i min mund,
Ved at natten bringer insomnium.

Åååh, tog et hvæs på troldefingeren,
Slingern op i baren mens de andre de får grineren.
Mindern' om ørlern' hovedet ned i skideren,
Trækkeren i brækkeren, forskrækker dig om døden,
Og hjertet der stopper og stepper og junkier,
Hepper mens kæberne pepper, har coke på deres læber,
Mens konerne flæber, og købmændende slæber og dræber, nej!

[Omkvæd]

Hvem har taget nøglen til mit hjem?
Hvem har stillet døren lidt på klem?
Kalder med en missekatte stem'.
Hvem er det der ligger nøgen i min seng?

Hvem har malet væggen hvem har flyttet om?
Hvem har stukket en granat i min inderlom'?
Hvem har taget ladegreb med min ene hånd?
Insomnia.

Hvem er det der lander på mit gulv?
Som noget der ku' være i et hul.
Drevet af Uranium og kul.
Glider op i unge damer som en kælen ål.

Hvem har spillet Matador med min lillebror?
Hvem har spottet den galaxehob hvor Niels bohr?
Hvem har stukket pebberkorn i mit næsebor?
Insomnia.

[Omkvæd]

Der' flammer i min hals der brænder så jeg hælder dem.
Stemmer i ørene skal væk så jeg fortæller dem,
Hvordan det hele flyver væk hver gang jeg tager en strammer.
Det kan jeg li' det ligesom koldt vand på gamle flammer.
Så kalder byen mit navn, og jeg kan se det for mig,
Husker hvordan vi dansede Macarena sidste sommer.
Tænder der sveder, munden vokser, jeg må ud på bakken,
Men først der hælder jeg en rotte til i mundkloakken.

Og så jeg klar til fødderne, jeg klar til mødrene på gaderne,
Drikker for at overvinde mødrene med jaderne,
Og selv pladerne der springer ud af min mund,
De gør mig intet for det sker kun når munden er rund.

[Omkvæd (x2)]
Når alt brænder på og horisonten vælter,
Og ikke engang vand slukker ilden igen.
Spænder vi os fast til kajakker med bælter,
Og dykker ned på bunden hvor vi finder en ven - flyv, flyv!
Vi tømmer flasker med ildvand,
Vi stikker ild til en kylling.
Og går rundt med en mund der kun kan tale ondt,
Snot verden, jeg er blevet for dum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar