tirsdag den 9. april 2013

Hede-forbindelser

Jeg nåede kun at sammenligne med jævnaldrende danskere, Nørgaard Thomsen, Hagen (Smith var for oplagt (og passede ikke til mit fart &tempo-fokus), og åh, jeg ville så gerne læse deres fælles bogobjekt, hvor mon jeg for penge kan få fingre i det? eller er det for sent? det ligner en selvfølgelig Bet-kandidat), men burde også have nævnt, når hun nu selv er så (bedragerisk) flink til at namedroppe, William Burroughs, Henrik Bjelke, Kathy Acker (som jeg aldrig rigtig har fået læst, men jeg fornemmer, at det er rimeligt link (ikke også, Susanne Christensen, for ingen vej udenom for dig at læse denne her!)), Hans Otto Jørgensen (omsider er det HOJ's morfinøse hallucinatorik, der inspirerer og ikke hans realisme & rytmik), tidlig J.G. Ballard, dadaistisk og surrealistisk prosa, Ball og Huidobro fx (og, vild association, og givetvis ikke reel inspiration: Jens August Schades prosa, Kommode-Tyven's kosmiske og revolutionære collage-kriminalistik! - og Harald Landt Mombergs Dido-fragment!). 

2 kommentarer:

  1. http://afterhand.blogspot.dk/2013/04/kollektive-lseformer-ida-marie-hede-og.html

    SvarSlet
    Svar
    1. http://ntsblg.wordpress.com/

      Slet