tirsdag den 18. maj 2010

+ Ursulas militære fildeling

- så røg lige de to første afsnit i min Have og helvede-anmeldelse: det var udstedt en ordre på højst 700 ord, som jeg pga. tømreren ikke fik set i tide; jeg må hellere vente med at offenlliggøre fraklippet til på fredag: vent i spænding! ... men apropos Ursula

har jeg en liste-agtig artikel med i det nye nummer 29 af Spring, "At være eller ikke være en telefonbog. Identitetstyveri, fildeling mm. i ny, dansk litteratur", hvor jeg midt mellem afsnittet "Forgribelse på fremmedtekst -fildeling 2", om Mette Moestrups "Vi Mennesker", Louise Rosengreens "Ordvalg 2007" og Bjørn Friis Thomsens Rottemades´, og afsnittet "Nettet som forfatter (forgribelse på www) - fildeling 3", om Rasmus Graffs "55 grønlænder-udsagn", Chr. Yde Frostholms Ofte stillede spørgsmål og Pejk Malinovskis Den store danske drømmebog, burde have præsenteret tekstsporet "Some soldier wrote" fra Havet er en scene, der med pokerface sampler udstationerede, amerikanske soldaters blogposter, sådan her fx:

Up-dates continue to come in but both
bombers and car bombs seem

undetectable.

This is a bit like trying to follow a


line in the sand. It's so hot.

A line.

Sund and sand. Can you

risk your life and be

bored at the same time
?

- man glemmer bare at unikummet Ursula kan være typisk ...

1 kommentar:

  1. - så røg de lige på igen, de to afsnit!
    Længe leve undværligheden!

    SvarSlet