KRITISK MANIFEST - TRIPTYKON
I
Det har næppe undgået nogens opmærksomhed, at det er foranderlige tider, vi lever i. For en stor medievirksomhed som Berlingske Media repræsenter det udfordringer, men det åbner samtidig for op for en verden af nye muligheder. Og dem har vi tænkt os at udnytte. Vi har sat barren højt, og hvis vi skal leve op til vores egne målsætninger, er det afgørende, at vi i det daglige navigerer efter de samme ledelsesværdier. I år har vi brugt kræfter på at nedfælde et helt nyt sæt ledelsesværdier, der matcher den virkelighed, vi lever i. AMBITION er en central værdi. Arbejder man i Berlingske Media er det ud fra et bevidst valg af en karriere, man brænder for - ikke blot en beskæftigelse. Som leder skal man konstant udvise kundefokus og forstå, hvad der skaber værdi for kunderne og os. Man skal besidde MOD, EVNE og VILJE til at træffe beslutninger - også de svære - og føre dem ud i livet. INVOLVERING er også et nøgleord. Ikke mindst i form af opstilling af mål og opnåelse af dem gennem delegering, opfølgning og coaching. Og så skal kunne omfavne alle facetter af innovation. Fra udvikling af mere effektive arbejdsmetoder til udvikling af helt nye produkler.
II
Berlingske Media ville ikke være nået så langt, så hurtigt i sin transformation af virksomheden uden et hold af engaegrede og dygtige medarbejdere. Berlingske Medias ledere og medarbejdere har forstået nødvendigheden af i krisetider at øge produktiviteten og gøre tingene anderledes, og deler ambitionen om at blive Danmarks mest dynamiske og innovative mediehus. Fra processen startede og til i dag, er der sket et kvantespring i vores evne til forundring, nytænkning og det at håndtere en helt ny virksomhedskultur. I løbet af de seneste to år er vi blevet dygtigere til at samarbejde på tværs, se nye muligheder og tage dem som en udfordring. Der er sket en betydelig opgradering af den samlede medarbejderstab med nye kompetencer og færdigheder. Der er en imponerende stærk vilje til at bringe vores forskellige projekter i mål, og alle bidrager til virksomhedens samlede bedste. De nye muligheder i markedet er ved at gå op for os, og der er blevet kortere vej fra ord til handling. Det er både sjovt og ind i mellem hårdt. Derfor skal der store ambitioner til for at være en del af Berlingske Media.
III
I Berlingske Media er vi heldige at have et væld af forskellige kunder. Mange er abonnenter, nogle er annoncører, nogle er digitale brugere og flere har købt forbrugsvarer hos os. For at stå stærkt i konkurrencen er det afgørende, at vi forstår kunderne og kommer tæt på dem. Målet er at forbedre vores kunderelationer på en række områder. Der har vi igangsat et ambitiøst, tværgående 'Kunden i centrum'-projekt, som skal sikre, at vi øger relevansen af vores tilstedeværelse i en række specifikke kundesegmenter - f.eks. indenfor feltet POESI ved at levere bedre og mere målrettede nyheder og produkter. Tanken er at skabe et mindset, hvor en privatperson ikke bare ses som læser eller netbruger, men som en kunde med mange forskellige behov og interesser, som vi har mulighed for at tilfredsstille med printindhold, digitale produkter, læserarrangementer, sevices og forbrugsvarer. Vi arbejder nu ud fra et løfte, som skal give vores kunder oplevelsen af at føle sig genkendt, velkommen og personligt værdsat - hver gang de er i kontakt med Berlingske Media.
[ordlyden hentet i Berlingske Medias årsskrift 2009 GODT PÅ VEJ, uddelt til samtlige virksomhedens medarbejdere; et enkelt sted er ordet SPORT skiftet ud med et andet ord]
lørdag den 13. februar 2010
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar