onsdag den 24. februar 2010

Eske-festival!

Jeg kan slet ikke holde op med at være glad for Kritikerprisen til Eske Satie-bog. Og vil I ikke allesammen love mig at møde op i dag klokken 16 hos Kunststyrelsen, H.C. Andersens Boulevard 2, det imposante hus på hjørnet, og være med til at råbe et high, high hurra!?

Og her er omsider et digt fra bogen, for den er sgu et hovedværk - af en ballonbog:

Går de fejl af hinanden?
Eller forstår de netop hinanden?

Elskværdigste Grevinde!
Jeg ønsker inderligt at dedikere
den tredje af mine Fem Grimasser til Dem.
Ønsker De at modtage min dedikation?

Med glæde, monsieur Satie. Dedikationen
vil jeg gerne have. Grimassen må De
godt beholde.

Jamen, ædle Grevinde! Den er er et hovedværk!

Ja, det plejer grimasser
jo at være!

- Stik hid!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar