tirsdag den 30. oktober 2012

Hvor snedig en cykel(hjelms)tyv er Ib Michael?

Ingen tvivl om, at det var Ib Michael, der i nat stjal min cykelhjelm fra min cykel, der heller ikke videre smart stod parkeret foran Magasin på Kgs. Nytorv, men var han så udspekuleret, at han strammede hageremmen op og hang hjelmen på en cykel lidt længere henne i rækken? For den hjelm troede jeg umiddelbart var min hjelm, fordi det var den samme slags sorte Johs. V.-motorcykelhjelm, men da jeg med et lettelsens suk tog den på, var jo hageremmen for stram, men da jeg ville hænge den tilbage, kunne jeg ikke huske, hvilken cykel jeg havde taget den fra, og meget muligt hængte jeg den på den forkerte, dvs. at hvis cykelhjelmen virkelig ikke er min, hvilket jeg nu er kommet i tvivl om, så vil dens rette ejermand eller -kvinde muligvis tro, at hendes eller hans er stjålet, og det er jo ikke sikkert, at han eller hun vil mistænke, at den cykelhjelm, der hænger på en tredje cykel i rækken, i virkeligheden er deres, bare fordi det er samme model, de cykelchikaneres jo ikke evigt af Ib Michael, og ja, det er også ham, der er djævlen til hver Tour de France selvfølgelig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar