søndag den 31. oktober 2010

Jørgen elsker Jørgen bedst

Jørgen Leths selvglæde er en

selvslæde,

og i den olympiske disciplin

selvslædeflaneren hele vejen ned ad fuldstændig blottet og forresten også nedsmeltet isbjerg

har han hvert år vundet på forhånd-

en, thi som skrevet står, "Mine muligheder lå i min forhånd,/ jeg havde en temmelig hård forhånd/ som jeg kunne arbejde op/ til ret betydelig sikkerhed/jeg har altid drømt at eje en baghånd", men den må han stadig undvære, og det er vi mange fans, der er udmærket tilfredse med -

(dette er abstracten til den artikel jeg skal skrive om Sportsdigte til Iben Holks kommende antologi Lethland)

1 kommentar:

  1. Fire af Jørgen Leths sportsdigte hænger i omklædningsrum rundt omkring i københavnske sportshaller under kbh læser, der begynder på fredag. Yeah, baby!

    SvarSlet