tirsdag den 26. oktober 2010

Jeg burde få skrevet noget poesi

Fordi.

Og fordi jeg skal læse op på torsdag til Under Oplæsning (Folkets Hus på Nørrebro, klokken 20.00) sammen med cool, unge digtere som Olga Ravn og Lea Løppenthin, og det kunne være rart at have noget frisk skrift med.

Jeg vil gerne skrive nogle éngangssonetter, der ikke handler om Firenze, men om ingenting.

Jeg vil også gerne skrive videre på mit system-monstrum Brian-færgen læk, som jeg ikke har skrevet på i snart 2½ år, og jeg tænkte en muligt kickstart kunne være at købe Bryan Ferrys nye plade Olympia, lige meget hvor kedelig Klaus Lyngaard end synes den er (eller måske faktisk fordi Lyngaard synes den er så kedelig) og så skrive digte til hvert nummer, mens jeg hører den for første gang - som en parentetisk trampolin i bogens system (som nemlig går ud på, BL.A, igen og igen at skrive digte til numrene på Ferrys The Bride Stripped Bare, mens jeg hører dem).

Bortset fra jeg ikke har tid.

Og fordi jeg ikke har tid.

Og fordi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar