lørdag den 18. august 2012

I mangel af loddenhed nr. 2

Lige pludselig er der også ankommet en splinterny, som sædavnlig underlig skøn bog af Marianne Larsen, Med skyer under fødderne, udkommet på selveste Borgen Forlag, som ergo stadig findes (1 bog af Larsen og Laugesen og (måske?) Grtorian ad gangen), og nu kan jeg ikke finde den sætning i Najas roman, der ligesom denne tekst fra Mariannes tekstbog, gjorde central, original brug af ordet "loddent", men jeg ved jo den er derinde i bogen et sted!:

Det lodne fra mobilernes lodne monitors gik rundt og spredte deres eksistenser omkring sig og var vakse behårede sind der efter at have været i vandet kom op på land og rystede sig. det var totter fra deres pelse der solblå hang ved mig og livet jeg så genspejlet i mit nypudsede glinsende cykelstyr sidste år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar