onsdag den 15. august 2012

Cirklerne er åbne - spring igennem som tigre!

Jeg sad og gik død på at skrive Blæksprutte om Promenaden vs. Christoffer Emil Bruun vs. Promenaden vs. Karl Ove Knausgaard vs. Anders Breivik, fordi det var en rent afledt, afskrællende tekst, der afmægtigt endte med bare at rose og anbefale Peter Borums Virkeligheds-blogpost, som til syvende og sidst langt færre vil læse end min anbefaling, hvilket forekom aldeles urimeligt; på den anden side vil endnu færre måske nok læse blogposten, hvis jeg ikke blæk-anbefalede, så på den måder er det selvfølgelig en smule meningsfuldt, men på en meget kedelig måde - og blev så også bare mere og mere irriteret på Bruuns Politiken-kommentar, fordi den IKKE anbefalede de, hvad enten man er enig eller ej, højst læseværdige blogposter om Knausgaard vs. Breivik af Niels Frank og Kamilla Löfström, men idiotisk og usandfærdigt stempler dem som skrevet i og for "små lukkede cirkler", for hvad er det for noget pis, de cirkler er måske små, men totalt åbne og endda, til forskel fra avisen gratis, man kan linke sig lige ind og læse og endda kommentere og starte og deltage i en diskussion - langt mere lukkede, og mindre og mindre jo, trælst og uretfærdigt, men VIRKELIGT nok, er avisernes cirkler, oplever jeg, og det er også det, som deprimerer ved at skrive OM disningen af en blog i en avis til en anden avis, mens når jeg skriver HER på bloggen, er der en berusende, måske falsk, men hvem kan bevise det?, følelse af, at lige præcis hvem som helst - som jeg hver dag kan få tal (foreløbig i dag 489), men jo ikke ansigter på - læser med, hej og hej og hej og hej og hej og hej og hej og hej og hej osv.!

2 kommentarer:

  1. Kære Lars,

    Måske ville der være flere der læste Peter Borums artikel på Promenaden, hvis du i avisen skrev den rigtige adresse på sitet - (der ikke er Promenaden.dk, men:) http://prmndn.dk/

    Hep hep

    SvarSlet