fredag den 17. august 2012

Now that's what I call a klumme!

Preben Major Sørensens ubændige og afsindige klumme i Informations bogtillæg i dag:

Og dette er, hvad jeg kalder en sætning, en nådesløs og eksplosiv en:

Her hvor jeg bor, på dette forbandede sted, på denne forbandede ø, allerhelvedes langt væk fra alt og alle - eller næsten - forvist hertil af et forbandet, lokalt godsejerægtepar og deres forbandede godsejerbørn for en række år tilbage, kylet ud på denne mødding efter det obsolete ' generationsskifte', hvorfor jeg hader det danske aristokrati og ønsker alle landets herresæder nationaliseret hurtigst muligt, kongehuset nedlagt, dets medlemmer landsforvist, Folketinget opløst og et fåmandsvælde af kompetente personer indført, her sker der opsigtsvækkende og foruroligende ting, som da jeg forleden, under en møjefyldt spadseretur på stranden, mødte en mand, der henvendte sig til mig og meddelte, at blåbærrene åd af hans hånd, at der snart ikke var mere tilbage af hånden og videre i den dur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar