fredag den 28. oktober 2016

Illustreret romanside, romaniserede gadefotos


VM1956W03428-11-MC



VM19XXW03095-09-MC


VM19XXW02129-11-MC


VM1953W03399-01-MC




VM19XXW04205-09-MC


Christina Hesselholdt: Vivian, side 50-51 (fundet på den officielle hjemmeside for Vivian Maier, hvor mange, mange flere uforglemmelige snapshots kan øjnes):

"Viv

Mine seneste uforglemmelige:

Udbrændt lænestol på gaden, sky af røg hængende over

Kvinde i brusende hvid kjole, om halsen en cape af sølvræv, på vej mod sit dollargrin, nat

 Audrey Hepburn

Velklædt og plakatfuld dværg der føres bort af en betjent og en selskabsklædt mand de har taget ham under armen, men må gå sammenbøjede (dværgens triumf

To ældre mennesker, er de søskende, er det et ægtepar, han er velklædt, hun har en umådelig krøllet nylonkjole på, han fører hende af sted (kunne Carl og jeg have delt livet på søsterlig vis broderlig vis - det var helt bestemt mig der havde fået den opgave at drage bort med ham). Jeg ser ofte mennesker blive ført bort, og jeg grues - på vej til et fængsel, på vej til en anstalt.

Tysk polsk kvinde taler truende til betjent, hun har stukket sit ansigt helt op i hans"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar