lørdag den 11. januar 2014

Digt til min døde far og min døde mor

jeg ville gerne, at min mor og far var omkring,
så de kunne skændes om, hvorvidt de
skulle bekymre sig om mig, og hvorvidt
jeg opførte mig fornuftigt, og jeg tror
selvfølgelig, at min far ville mene, at de
ikke skulle bekymre sig, og jeg tror, at
han ville overbevise min mor, og jeg tror, at
de ville være enige om, at jeg ikke opførte
mig fornuftigt, og at det var helt i orden,
for se bare, hvordan jeg smiler, bredt som
en bestseller, en forpulet gangsterdigtsamling 

4 kommentarer:

  1. jeg håber, man lægger mærke til, at digtet rimer, ikke fordi det er alt, men det er altid noget!

    SvarSlet
  2. Et meget smukt digt
    KH Elisabeth og Peter

    SvarSlet
  3. flot og rørende

    SvarSlet
  4. - rim pyt, tænker mere på at jeg får øje på at LB er på et andet spor som digter, end jeg før har fået øje på - selvom jeg er utilfreds med "en bestseller, en forpulet gangsterdigtsamling"...

    SvarSlet