torsdag den 13. januar 2011

Fæl forvandling - Belzebub Boberg

Der er Søren Ulrik Thomsens "Henover himlen" fra City Slang:

Henover himlen sejler mit øje henover øjet sejler mit lys henover lyset sejler min blæst henover blæsten sejler min hånd henover hånden sejler min hud henover huden sejler min puls henover pulsen sejler mit blod henover blodet sejler min dag og min nat henover dagen og natten sejler mine år henover årene sejler min død

Og så er der Thomas Bobergs titelløse digt i Hesteæderne, som jeg skal tale om i dag på Tag og læs på Testrup Højskole, det er en anden forvandling:

Tiden er vandet
vandet er skyerne
skyerne er tænderne
tænderne er luften
luften er pladserne
pladserne er søerne
søerne er lyden
lyden er månen
månen er kaffen
kaffen er kussen
kussen er lyset
lyset er melet
melet er blodet
blodet er fårene
fårene er taskerne
taskerne er pikkene
pikkene er blomsterne
blomsterne er hænderne
hænderne er musikken
musikken er floderne
floderne er sproget
sproget er krydderierne
krydderierne er han
han er hun
hun er den
den er du
du er jeg

1 kommentar: