søndag den 3. august 2014

Med al stirrende skeløjet tyde!ighed begynder efteråret uge 33

OMSIDER TO VIGTIGE FREMTIDIGE BØGER I MINE HÆNDER, LÆS MIG FLASHE DEM:

14. august udkommer Caspar Erics debutdigtsamling 7/11 på Gyldendal, citat fra side 35 (skulle have været side 33 jo, men der er ingen side 33 i bog nr. 2 (midt i et digt):

ok seriøst
hvorfor skriver du ikke
skriv noget
bare skriv (et eller andet)
send en mp3 eller noget
jeg føler at du bare sidder
og ser på at jeg er online
og godt ved
at jeg stirrer på dit navn uafbrudt
og tænker dit navn er en ny mulighed
for en følelse jeg har haft før
at du er den eneste ene
eller seneste eneste
og det hjælper ikke noget
at tænke på medina
eller at jeg har det anderldes
om 3 månder
og at jeg blir stærkere i modgang
fordi jeg ikke blir stærkere
jeg blir bare svagere
men mindre fascineret af svagheden
der er gået 2 timer
mellem sidste sætning
og denne her sætning

15. august udkommer (debutant i 1969 med legendariske En kusse er en kuffert)  Niels Simonsens digtsamling Bøgerne månen og hendes firhjulstrækker på Asger Schnacks Forlag, citat fra side 35 (begyndelsen på et digt):

1955 ...
I FRISKOLEN HAR ERNA LÆRT OS AT LÆSE OG SKRIVE ...
MED PEN OG BLÆK ...
OG EN MORGEN BANKER TO PIGER PÅ DØREN

"undskyld vi kommer for sent
   sagde Karen Margrethe
"der var tåge over Svanemosen"

og Erna så på de to små piger

  der stod i døren

 "hvad er så mange år efter" spørger jeg jer
der har lært at læse
  "andet end tåge
som to små piger træder ud af med en replik"
og ser I den lette foran jer
  så er det bare min hånd
der skriver som Svanemosen som den var engang

- Caspars fjæs kender ret mange af jer vist godt EFTERHÅNDEN, Niels Simonsen til gengæld kan I godt have brug for at se i poetøjnene (fotograferet af Lars Gundersen):


Photo: Den 15. august 2014 udkommer en ny digtsamling af Niels Simonsen, “Bøgerne månen og hendes firehjulstrækker”, på Asger Schnacks Forlag. Det er den første digtsamling af Niels Simonsen siden “Datoer” fra 2009. (Foto: Lars Gundersen)

1 kommentar:

  1. yo lars og internet. sweet at du læser. min bog hedder '7/11'

    SvarSlet