tirsdag den 19. august 2014

Kim Larsens Onkel Stage

er en vigtig onkel - i mit ekkokammer -

Køb bananer køb bananer
køb bananer her hos mig
kom kun nærmer' kære frue
De bli'r sgu ikke snydt af mig

Køb bananer køb bananer
køb bananer her hos mig
kom kun nærmer' kære frue
De bli'r sgu ikke snydt af mig
Sådan sagde onkel Stage
når han stod ved sit bananskib
midt på strøget pæn i tøjet
og lille mig stod vagt på det nærmeste hjørne

Onkel Stage sagde tit til mig
det skal ikke gå dig ligesom mig
du skal lære noget du skal bli' til noget
åh ja ja
Men da Stage tilsidst blev syg
af for meget tutti-frutti og for meget fyfy
var det mig der måtte ud og lave kassen
jeg stod og råbte:

Køb bananer køb bananer
køb bananer her hos mig
kom kun nærmer' kære frue
De bli'r sgu ikke snydt af mig
Sådan sagde jeg ja det gjorde jeg
når jeg stod ved mit bananskib
midt på strøget pæn i tøjet
og drengen han stod vagt på det nærmeste hjørne

Da drengen han var lille da sagde han tit
åh daddy jeg skal drive det vidt
jeg vil lære noget jeg vil bli' til noget
åh ja ja
Jeg vil ikke nikke ende som dig
og stå her på gaden som et andet kvaj
du kan tro nej det ikke mig åh nej nej
Men i skolen der gik det skidt
han ku' ikke sidde stille og lærte for lidt
han havde kviksølv i numsen som sin daddy
og salig onkel Stage
nu står han og råber:

Køb bananer køb bananer
køb bananer her hos mig
kom kun nærmer' kære frue
De bli'r sgu ikke snydt af mig
Sådan cirka siger pojken
når han står ved sit bananskib
midt på strøget pæn i tøjet
og daddy han står vagt ved det nærmeste hjørne

2 kommentarer:

  1. The Man from U.N.C.L.E.20. august 2014 kl. 12.55

    Der var også

    Onkel How Do You Do

    (Gasolin')

    SvarSlet
  2. Det er ikke Kim Larsens onkel, der er onkel Stage

    SvarSlet