tirsdag den 26. august 2014

Bloggeridentitetsfundamentalisme

(fundet af dig på bloggen Sillewho - 10 ting bloggere er gode til)

1. Vi er rigtig gode til at lade som om, at vi hører efter, hvad du siger til os, imens vi tjekker mobil, mails eller shopper. Jeg kan her give jer et lille tip, der vil redde jer for megen irritation: Vi hører ikke efter. Det gør vi bare ikke – med mindre du fortæller noget godt om os, fortæller hvordan vi kan få gratis ting, eller sladrer om en anden blogger. Hvis du vil have fat i os er det nemmere bare at sende en mail.

2. Grundet førnævnte fokus på telefon svarer bloggere rigtig hurtigt på mails. Jeg har ofte fanget mig selv i, at jeg lige venter to minutter før jeg svarer, for ellers virker det lidt desperat. Men jeg sidder klar, det kan jeg godt love for.

3. Bloggere er gode til at påvirke hinanden. I vil måske kalde det efterligning og uoriginalitet, men en lyserød pels er speciel ligemeget, hvor mange bloggere, der har den på. Sådan er reglerne. Så er det også nemmere for den almene befolkning at genkende os som gruppe

4. Vi er gode forretningsmennesker. Ser vi en sweater vi kan lide? Så tagger vi den på Instagram og forventer STÆRKT, at vi har modtaget den dagen efter. Er det ikke sådan man forretninger den?

5. Som blogger kan vi kan få alt til at fungere som outfit. Det viser styrke og mod at iklæde sig noget unikt og specielt. Også selvom det måske i den virkelig verden bare er ret… grimt.

6. Du kommer aldrig til at kende én, der er bedre til at multitaske end en blogger. Punkt nummer et er ikke grundet manglende evne til at multitaske, men grundet et decideret valg. Vi kan shoppe, skrive sponsoreret indlæg, have sex med vores kæreste alt imens vi planlægger morgendagens outfit, alt sammen på én og samme tid. Ja, der er ingen, der har sagt, at det er nemt.

7. Vi kender vores vinkler. Der er flere læsere, der kommenterer på, at der er specielle “blogger poses”, og det er også rigtigt. Inden du bliver godkendt som blogger bliver du kaldt til prøve på kontoret, hvor du bliver testet i de forskellige poseringer til outfitbilleder. De mest kendte er: Kig ned i jorden mens du smiler så du ikke virker som om at kameraet betyder meget for dig. Op på tæerne så du ser højere og slankere ud. Peg fødderne ind imod hinanden så du ser uskyldig og charmerende ud. Få et pænt! grineflip mens du får taget billeder så du ser afslappet, cool og lykkelig ud… Der er mange flere som jeg ikke kan dele med jer lige nu, men I skal vide, at vi kan dem alle. Det er et krav.

8. Vi skriver de vildeste ønskesedler. Come on – Sillewho er ikke andet end. Jeg har brugt to år på at skrive den mest gennemført liste. Hvis du beder om en ønskeseddel fra mig får du én med billeder, links og historie bag.

9. Vi kan se muligheder i alt: Den der sandwich kunne være PISSE flot, hvis du lige går derhen i solen, drejer 60 grader, dropper alt, der IKKE er salat og så tager disse Valentino sko på. Det er lige til Instagram.

10. Vi er bare virkelig gode.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar