mandag den 13. december 2010

Nye medlemmer af Papirmånens Venner: Jan K & Anne-Marie M

Det fortsat fornøjelige ved at have fået en pris, og især ved at være den første til at have fået en pris, hvilket jeg mærkeligt nok var 2 gange i 2008, er at blive præsenteret for og hjerteligt velkomme de øvrige medlemmer af det, der vel først er en klub, når 2 er medlemmer.

I 2009 fik professor og poesientusiast Torben Brostrøm Bebop-prisen, og her i sommers blev det Sølvstjerne- og Satie- og bebop-pianist Jan Kaspersens tur (og inde på Facebook et sted er der et vellignende billede af os alle tre skulder ved skulder i Haveselskabets Have) - i 2009 deltes studievært Jes Stein Pedersen og kunsthaldirektør Jacob Fabricius om Statens Kunstråds Formidlingspris, og om en halv time - jeg kan se, at jeg ikke når at skrive blogposten færdig, før jeg skal på cyklen - får professor og litteraturaktivist Anne-Marie Mai Formidlingsprisen, og før og efter (og undervejs?) optræder Benny Andersen og Peter Laugesen. Rævestolt er jeg over, at være i den ene og den anden klub med Jan K og Anne-Marie M henholdsvis, så her er en velkomstsalut, der dækker dem begge to, Dan Turèlls danske udgave af "It's Only a Paper Moon" (Kaspersen var jo Turèlls hofpianist, og Mai åbner den vigtige antologi Historier om nyere nordisk litteratur og kunst, 1999 (hvor jeg selv skriver om Turèlls og Laugesens rim&remser) med artiklen "Papirmånens stråler - at se på nyere dansk litteratur"), som ekstra bonus inkluderer sangen en hilsen til den nye formand for Kunstrådet:

I'S ONLY A PAPER MOON

Det er alt sammen af papir
Det er poppet og pappet lir
Men det ku være meget mer
hvis bare du var her


Det er alt sammen dansk tv
som at se Otto Leisner le
Men ...

For uden dig
er det bare Billed-Blad
Uden dig
er det Dyrhavsbakke og Faxe Fad

Det er Munksgaard og Busck og Gad
Guiness Records og Hvem-véd-hvad
Men ...

Det er alt sammen helt til grin
Brugsens sherry! og Irmas vin!
Men ...

Det er kun en Arnoldi-sol
på en nedsat Ikea-reol
Men det ku være meget mer
hvis bare du var her

hvis bare du var her

1 kommentar:

  1. Men hvor kan jeg høre sangen? Pludselig kan jeg ikke finde den??

    SvarSlet