tirsdag den 3. december 2013

Okay, jeg tør godt en poetisk top 5

- og så må de unævnte bare blive mugne:

Nulevende danske digtere i prioriteret rækkefølge:

1. Pia Juul

2. Peter Laugesen

3. Simon Grotrian

4. Ursula Andkjær-Olsen

5. Marianne Larsen

(kun 1 har fået Akademiets Store Pris, gæt selv hvem (Pia J kan åndssvagt nok ikke få den, da hun blev medlem, før hun burde have fået den))

(og så bliver jeg alligevel en kylling og rabler 10 boblere af mig i uprioriteret rækkefølge, hvilket er helt umuligt (regel: mindst 4 digtbøger bag sig, undtagen Merete Torp): Eske K. Mathiesen, Niels Frank, Viggo Madsen, Jess Ørnsbo, Merete Torp, Klaus Rifbjerg, Rasmus Nikolajsen, Klaus Høeck, Lone Munksgaard Nielsen, Laus Strandby Nielsen, og nu bliver endnu flere unævnte sikkert mugne - og der er også alt for få kvinder - end hvis jeg havde nøjedes med top 5'en, som jeg føler mig helt anderledes sikker på, det var derfor, jeg lavede den)

2 kommentarer: