fredag den 7. april 2017

Trut for treårige

Oppe igen, yeah,  på et rimeligt antal "voksenforfattere", der får Statens Kunstfonds treårige legat, nemlig

5

(sidste år var det kun 2, 2015: 4, 2014: 5, 2013: 5) og komplette klapsalver til de 4 (selvom jeg havde mine (2 x små, 1 x store) forbehold overfor de 3's seneste bøger, men det er jo kun fordi jeg forventer mig det allerbedste!) - de tre (AS, CE, HHV) har også fået Munch-Christensens Debutantpris, 1 (AS) har modtaget Bukdahls Bet - Den Smalle Litteraturpris, alle, også nr. 5, har haft tekster i Hvedekorn, 1 (LL) var Hvedekornsdebutant, 1 var det næsten (CE):

AMALIE SMITH (halvt fra Litteraturudvalget, halvt fra Billedkunstudvalget, en ægte hybrid udddeling!)

LEA LØPPENTHIN

CASPAR ERIC

HANNE HØJGAARD VIEMOSE

- og jeg gider ikke lade være at klappe af nr. 5, selvom jeg aldrig ikke har haft forbehold overfor hans bøger:

PEDER FREDERIK JENSEN

- dertil kommer en børnebogsforfatter, Mette Vedsø, som jeg skammeligt nok ikke kender, og en illustrator, Mikkel Sommer, som jeg heller ikke kender, men ham kan man billed-google, og se bare, hvor prisværdigt, og TILLYKKE til alle:

Billedresultat for mikkel sommer
-->

Ingen kommentarer:

Send en kommentar