fredag den 31. juli 2015

Magiske digtersightings, Hauser Plads, hinsides nonsens

Var tilfældigt endt på temmelig tomt tapassted på Hauser Plads, det halve af København var sommerlukket

Jørgen Leth kom forbi udenfor, ergo var Tour de France forbi, han så sig desorienteret omkring et øjeblik, kunne tydeligvis ikke forholde sig til den opbulende, indehgnede legeplads, der er blevet anbragt på stedet, indså omsider, hvor han var, og gik beslutsomt videre mod Pilestræde. Meget dramatisk skue!

Jesper Elving kom forbi udenfor, og det var virkelig mærkeligt, fordi jeg i samme øjeblik talte om de stærke reaktioner på nonsenspoesi i mit fiktions-værksted på Testrup, hvor vi havde læst tekster af Schwitters og samme ELVING! Decideret overnaturligt!

Og Elving har netop sendt mig sit seneste værk (sammenhæftede A4-udprints), dumme Dorthe, genrebetegnelse. "samtidsroman" (jesperelving.net), hvoraf halvdelen er umiskendelig lyddigtning (som jeg kopierede fra på Testrup) og halvdelen sensationelt IKKE, men kosteligt banale/barokke trelinjere (IKKE haikuer), her første sides 4:

sut på min bærepose
den er tung
for jeg har købt et bord

min sidekammerat
er en boremaskine
som har skåret sig i fingeren

jeg synes dumme Dorthe
er en gipsvæg
husk langsom salt i Netto

over skolen hænger en graffitiblæser
den er nedfældet på groft
bark

Ingen kommentarer:

Send en kommentar