mandag den 30. september 2013

Nanna Kornelia har også fået en tale

fordi hun i lørdags i idylliske Skovhuset i Værløse fortjent blev udnævnt til åres Skovhuslyriker (valgt af Skovhusets bestyrelse mellem 7 nominerede 2012-debuntaner fra Hvedekorn, nomineret af mig, redaktøren), talen kan læses på Hvedekorns hjemmeside, som I besøger for sjældent, her!


Og her er et andet (end det jeg citerer og udlægger i talen) af hendes yderst lovende debutdigte fra Hvedekorn 1, 2012 (ved udnævnelsen læste hun sensationelt nye digte, der holdt løfterne og lovede endnu mere, hurra for det!):

-->
Min festlige
nakke er en forvirret lykkeglimtende kapsel en
forvokset skønhedsplet med
mudder helt ned i håret og kyssende
tørst, jeg fandt en paraply

men hvad laver den i virkeligheden
der hvor verden har fået hold i hjertet
og hvem vil give det hele rehab

Jeg forstår godt temperaturen stiger steder
at skulle rumme så mange liv,
så mange tågede forsvindingsnumre

i de samme sekunder som de hvor
folk finder paraplyer
slår dem ud for at opdage
at regn er vand
i forhold til livet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar