søndag den 11. marts 2012

Malk er søn af Shu-bi!

Geolo G fra Malk de Kojn fortæller Soundvenue hvilken plade, der var den første, der betød noget:

Shu-bi-dua '4', 1977

Den med bien! Den er spækket med gode sange. det var en af de første plader jeg fik, som ikke var lydspor til et børneprogram. Jeg har været fem år, og jeg tror måske, min far købte den lige så meget til sig selv. Deres tekster malede et Bayeux-tapet af uforståelige, fragmenterede billeder inde i mit hoved, som var fede at synge med på. Og så kunne jeg høre på min fars patos og grin, når han sang med, at der vare mere i dem, end jeg lige opfattede, men jeg vidste ikke hvad. Det er god syng-med-musik og en sproglig opfindsomhed, som er inspirerende. Måske startede min sproglige udlængsel her?

(Trackliste:

United Steaks
Nappa Og Nylon
Mig Og Så Harry
Slinger I Valsen
Irene Mudder
Sommergryder
McArine
Emma
Vuffeli-Vov
Basuner Og Engle)
 

1 kommentar: