onsdag den 25. maj 2011

3 i 1 er ikke uden videre 3 gange så godt som 1 i 1, det kommer i hvert fald an på, hvad 1 er for 1

Jeg har ikke for alvor turdet læse i bogen endnu, og jo bl.a. fordi jeg ikke er lige stor fan af de tre digtere, og jo bl.a. derfor er det svært ikke at se Poesiens bibliotek 1: David Læby: Kære hvalp/ Lene Henningsen: Karnevals alter/ Iben Claces: Den femte sol, 3 digtsamlinger i 1 (ikke ligefrem smuk, BLEGGUL bog), som et pænt ultimativt emblem på, hvor onde og hårde vilkårene er for poesien lige nu, og sig mig lige engang, er det ikke frivilligt at føje spot til skade, når de tre digtere lader Hans-Henrik Schwab, deres redaktør på Borgen (Claces, Henningsen) og Lindhardt & Ringhof (alle 3, indtil Lene H vendte tilbage til Borgen), som ikke i sin vildeste fantasi kunne finde på at udgive en af digtsamlingerne på L&R, og måske oven i købet har takket nej til 1 eller flere af dem, holde tale ved receptionen for bogen i Poesiens Hus i morgen, en mand der finder sig i at være ansat i et forlagshus, hvor poesien alt andet lige (ud over print-on-demand-Poulsen og Saga-Vagn) er bandlyst?

1 kommentar:

  1. Det er også bare det problem, jeg har med POESIEN SOM EN KOMMUNE - i den forstand er 3-i-1-bogen POESIEN SOM EN KOMMUNAL SANDWICH med den i mine øjne faktisk betydelige digter Lene Henningsen i midten - som også plager Poesiens Hus som sådan, nu så jeg lige inde på Facebook et indslag fra TV2 Lorry om Poesiens Hus, hvor Lene H fik ytret sig en bittelille smule, men hvor en vis, ikke-betydelig digter ved navn Ole Bundgaard ellers var hovedperson, han læste bevæget op for kameraet og sad derhjemme og komponerede musik og sad i Poesiens hus og lod sig inspirere og fik serveret en kop te af Lene H, og det var virkelig mere end min aristokratiske sensibilitet kunne HOLDE UD!

    SvarSlet