søndag den 23. september 2012

Forsvar for dug

Yndlingsdigter Christina Hagen i enquete om ord i Politiken i går:

Jeg kan få det dårligt af meget poetiske ord; smukke ord. Jeg mener ikke, at man nødvendigvis beskriver det smukke bedst med smukke ord. Dug som "duggen faldt" bryder jeg mig ikke om.

Yndlingsdigter Hans Otto Jørgensen i næste uges Springer:

Motivet er svampe, de er ikke ærbare, det er de for meget kød til, der er for megen lugt af jord og sovekammermørke. De giftige imellem, når man skal plukke og skelne mellem spiselige og giftige, kan medføre kramper. Underside og overside, blondepermissioner. Når de knækker, er der ingen anden lyd end fugtig lyd, hvis vi forestiller os dug som lyd. 

Forskydning af tredje yndlingsdigters bogtitel: 

Hærg hyperhetzende, dagklirrende dug, på mine pipppoppede pupiller!

2 kommentarer:

  1. KÆRE LARS B UDEN O
    HUN VIRKER DOVENKLOG.
    KH KAJ ELGENSTRØM KOBENHAGEN

    SvarSlet