søndag den 30. september 2012

Og så af sted til Værløse og de kommende debutanter

i Skovhuset, klokken 15:30, alle poesifantaster er hjerteligt velkomne, hvor en af (mig, red.) syv udvalgte 2011-Hvedekornsdebutanter, dvs. enten Jakob Slebsager Nielsen, Johannes Fogtmann, Ingrid Nymo, Tine Høeg, Julie Elmhøj eller Signe Gjessing (af Skovhuset bestyrelse) udnævnes til Årets Skovhuslyriker, får nogle gode penge og en stolt pristale, som jeg netop er blevet færdig med at skrive; Jakob, født 1993, har netop tilsendt Hvedekorn en buket nye digte, og han ved ikke endnu, at jeg bl.a. har valgt dette utroligt fine (og så utroligt finere end noget jeg producerede, da jeg var 19 år gammel, hvilket jo hårdt nok kan kontrolleres, også på bloggen) digt til et kommende nummer:


”vi enes: som yoghurt”

mere mandel er nu engang det bedste
middel mod mandel mellem tænderne.
jeg går ind for at hente kaffe,
men jeg gør det ikke.
psykologen sagde: den norm der hedder at være glad,
og så går jeg hjem og bruger ham som virkemiddel.

der er ingen skam i at behøve nogen.
husk: hver dig selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar