torsdag den 27. november 2014

MALK-EKKO - tre pyromanbananer sætter huset i brand

Min Maarum-pristale er, som vist allerede pralet med, inkluderet i den nye, store, flotte, indbundne Malk de Koijn-bog, Potskort fra Langestrand, der indeholder masser af labert extramateriale, fotos, interviews, notebogs-klip, men frem for alt ALLE TEKSTERNE, også til de 4 (af mig ikke før LÆSTE) ikke-albumnumre, "Til de folk", "Vi stikker ikke op for bollemælk", de allerførste Malk-numre, begge fra 1996," Stakkels isko", 2002 og Spis Min Is (demo til "Pige, girl" med alternativ tekst), 2011 - jeg husker at Tue Track mailede mig sin egen afskrift af teksterne til Smash Hit og at jeg (før eller?) senere måtte benytte mig af - i procenttal udregnede - mere eller mindre komplette/korrekte fan-transskriptioner på nettet, og her er så omsider den komplette, vaskeægte, brandoriginale sangskat, hvilket AUTOMATISK gør bogen til en af årets allervigtigste poesibøger - det er er og bliver mirakuløst, hvordan et poetisk univers på samme tid kan være så forslugent collage-pivåbent og så rigt autistisk selvhenvisende. Her er teksten til det allerallerførste Malk-nummer, bidraget til den for dansk raps anden generation skelsættende compilation De grimme ællinger

TIL DE FOLK

Til de folk ovre her
Til de folk ovre der
Til de mennesker, de mennesker
De mange de mennesker på Langestrand, der ser vores show
Betaler i døren, fordi de har flow
Yen Yang og Dollars og Pund og Mark og
Hvis du står for tæt får du et spark
Sparker, som et spark fra en stortromme
Tue T på den tromme
Ham blir dum og programmerer
Et beat der slår
Så hvis du lytter, ved du at vi flår
For det er dope, lissom narko og cokes og
Når vi går med vores caps and locs
Stop op, hop op, kom op, hva så suckers?
Vi er Malk de Koijn og vi er slet ikke Rockers
Tre pyromanbananer sætter huset i brand og
Vi er er født og vokset op på Langestrand

Malk, da da da da daaa
De, da da da da daaa
Koijn, da da da da daaa

Blæs B, da da da da daaa
Tue T, da da da da daaa
Geolo G, da da da da daaa, da da da da daaa

Gi mig et scratch, så jeg klar, jeg er fra den gamle skole som din bedstefar
Han propper så det springer lissom nytårsaften
Det ikke Darth Vader, men jeg har kraften og saften
Lissom Rynkeby, hvis mikrofonen var en gøb var du fuld af bly
Kapow, booyaka og alt det der
Hey Tue Track lad dem få lidt mere

En malk er en malk og en wack er en wack
Så ryst med røven til dette wilde track for
Verden er lagt for vore fødder serveret på et sølvfad
Og vi kender vores rødder

I sandet, i vandet, i klitterne på Langestrand og
Tue-drengen han spreder varme som en steppebrand
Hva så? Da da da da daaa

For Bodil Pløk er min mor og Knud E er min far og
M-A-R-N-I han er min bror
Han er ældre end mig, men jeg er stor, større, størst
Men Marni kom først
Og selvom jeg har juice har jeg stadigvæk tørst
Efter en sodavand, ude på Langestrand
Vi er en for alle og mand for mand
Jaaaa, alderspræsidenten fras Malk de Koijn
Folk tror det er løgn, men min diller er nøgen
For hård, beatet slår, rappet det flår
Tjekker de gode skår, hvis de har bare lår
Her er så Geolo G fra MDC i HHV i LSD
Stedet hvor jeg kommer fra, tra-la-la
Der asted der var så fedt dengang da vi var små
Tra-la-li og tra-la-lå og
Jeg er svedig som en whiskysjus med sennep i
Kom til mig forkert og fang en kugle som kennedy
Jeg bruger ikke bissetricks, men jeg suger røgen
Ud af et rør og det er ikke smøgen

Hephep honningdyb ryst din røv til beatet
Vi er Malk de Koijn og vi kan ikke blive defeated
Yeah, lille skatter ryst dine patter
Er du nede med Malk de Koijn skal du ikke drikke slatter
Vent lidt, lad mig lige få en bane til mit horn
Så er jeg klar til at flænse som en torn
Vi er rå som få så stå og se på eller gå
Os kan man ikke slå, halloooooo

(fortsættes - nu skal jeg til prisnomineringsmøde og jeg burde PLÆDERE for Postkort fra Langestrand, men se om jeg gør, WA er et øgleskib druknet i ketchkul - og rapport, fredag morgen: til gengæld fik jeg (og supporters) 3 andre lige så litterært skønne 2014-bøger ind på listen, vent & se)

Du tar dig til kutten, når du ser mig på gaden
i laden, på pladen, du ringer midt i maden
Så har vi ballden for verdens bedste gruppe
Jeg får ikke skæg, men jeg er født med stubbe
Du hænger på mig om natten, du hænger mig på patten
Hvis jeg var en hund, så må du være katten
For du kløer af mig, gør af mig og du blir skør af mig
Hørt på mig? Ført af mig? Na, ha, ha, hej
For det kommer fra Malk de, reddet af Falck de
Koppeli Koijn, skal du ha mere salt i?
Nej du skal ikke, du ska ha lidt
Malk i kaffen, som slaraffen, Langestrand
God nu nat og sig, moin
En for alle vi er Malk de Koijn

Og vi er Zygo. Alpha. Disko. Beta
Gi mig Riberhus, Emmentaler og Feta
For Tue har fest i min hue, når je spytter min
Rim, jeg er tør i min pibe, så jeg hoster slim
Bå bå bå båb jah
Jeg sparker en select i dit fjæs
Bahhh!

Louis Armstrong
Først på månen efter Malk de Koijn
Du tror det er løgn
Louis Armstrong
Først på månen efter Malk
Buba buba buhbabubba






- IKKE INKLUDERET i bogen er de 6 sensationelle "FORTABTE MALKSKITSER", som Blæs Bukki bidrager til Hvedekorn nr. 4, 2014, SANGNUMMERET, med, og som sgu jeg da ikke vil citere fra her, jeg hedder jo ikke Redaktør Idiot, for I skal i den grad købe det nummer som SAMTLIGE jule- og mandel- og advents- og kalendergaver, når det udkommer 18. december - okay, I får 1 linje:

Gi mig plads til at gi den gas på Fakseladeplads

Ingen kommentarer:

Send en kommentar