lørdag den 31. december 2011

Young Blogdahl is now a presentable cyborg!

Nu er Young Blogdahl 2008-2009 så pæn og ordentlig og komplet, som jeg kan få den til at være; 17 blogposter fremstår fragmentariske med kun titler eller begyndelser, og et ukendt (ikke vildt højt) antal har været umulige at opstøve - og jeg har forsøgt at spekulere over egocentrien i med vold og magt og vildt besvær (og strikkehygge) at republicere denne brogede tekstmasse, hver gang selvslukker min computer, der AKUT trænger til udskiftning, imidlertid, men OK, jeg prøver en gang til: mit forsvar er, at det er tekster, jeg har offentliggjort - som ergo intenderet læselige - i det stykke tid, og derfor skal de også være til at læse nu, og de er NB ikke skrevet som sekundære tekster, men som (stadig mere, efterhånden som jeg følte mig hjemme (lidt fremmed skal man altid føle sig) i formen) primære tekster; dengang havde jeg rimeligt få bloglæsere, nu har jeg pænt mange, og det kan jo være, at de nye, der er kommet til, vil have glæde af (eller hade, det er også en varm følelse) de unge poster, når de åbenbart har glæde af (eller aktivt hader) de ældede; det er ikke mange danske skrivere, digtere eller kritikere, der har bloggen som en primær skrivepraksis, sidestillet med, mindst!, bøger, artikler, anmeldelser - en håndfuld eksempler: Thomas Krogsbøl, Martin Glaz Serup, Olga Ravn, Olivia Nordenhof - mit problem er, at bloggen synes at have afløst bogen, også bare tidsmæssigt, NÅ! NU KOMMER DER GÆSTER! JEG FORSÆTTER BLOGFORGRUBLINGEN I DET NYE ÅR! GODT NYTÅR!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar