lørdag den 5. november 2011

I gårs bog er fra stenalderen

I forgårs bøger var Laugesens/Célines og Nordenhofs bøger, i gårs bog (som i primær, god bog udkommende i går simpelthen) var, nej, er Sternbergs smilende enkle og underfundige koncept-digtsamling Stenalderdigte, som jeg nok snart skal få anmeldt i en anmeldelse, der måske endda kommer i avisen; Sternberg er ramt af en veritabel og overordentlig godartet poetisk raptus, tidligere i år udkom digtsamlingen Et punkt overrendt af ingenting, og første del af hans poetik "Det samvær vi har sammen" fra Hvedekorn 2, 2011, følges op med en anden del i Hvedekorn 2 eller 3, 2011, og var det ikke (glimrende) digte fra en fjerde eller femte sammenhæng, han læste op ved ØK-oplæsningen i forgårs i Mayhem? Jeg tror det! Turbo-tus videre svane-rappende!

det er kun dig
jeg kan tale til
på den her måde

jeg henvender mig
ikke engang
til mig selv
med tanker
der er så
omhyggeligt formuleret

du er den eneste der lytter
og jeg får intet igen
som jeg kan bruge
hernede i naturen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar