På opfordring af Bogforum-antrufne Peter Adolphsen, som på Facebook har gang i en mindre fejde over poesiens berettigelse i Den Blå Avis (jeg copypaster nede i kommentarfeltet) - og jeg tror vel, jeg er ca. ½ enig i hans bombastiske synspunkt om, at al offentligt anmassende poesi er en pest: halvdelen af al offentligt anmassende poesi er en pest (jeg har jo lige selv gjort mig skyldig i at anmasse uskyldige apotekkunder med syge digte), det kommer an på både (kontrollen med) poesikvaliteten og anmasningsgrovheden/elegancen! (jeg har så heller ikke fået anskaffet mig en Blå Avis endnu, hvor får man fat i sådan én, bare i en velassorteret 7-11?) - genoptrykker jeg mit Manifest for mindre poesi i den kollektive trafik, trykt i mini-antologien Undervejs. I Metroen med 21 forfattere:
Manifest for mindre poesi i den kollektive trafik!
1. Ingen digte i eller udenpå busserne, ingen digte på busstationerne!
2. Ingen digte i eller udenpå regionaltog og IC3-tog og lyntog, ingen digte på banegårdene!
3. Ingen digte i eller udenpå S-togene, ingen digte på S-togsstationerne!
4. Ingen i eller udenpå metroen, ingen digte på metrostationerne!
5. Ingen digte i eller udenpå færger, ingen digte ved færgelejerne!
6. Er luftfart kollektiv trafik? I så fald: Ingen digte i eller udenpå flyvemaskinerne, ingen digte i lufthavnene!
7. Ingen oplæsning af poesi heller i de nævnte transportmidler og på de nævnte lokationer, især ikke af [nu hedengangne] Jørgen Nash og hans venner ( som fx dokumenteret i den uhyrlige publikation LYRIKEKSPRESSEN Det rullende digt 50 nordiske poeter på odyssé gennem Danmark anført af Jørgen Nash & Kjeld Vindtorn (Tiderne Skifter, 1989))!
8. Jeg bekender, at jeg for bare to år siden var med til at indvie Århus Sporveje og Århus Kommunes Bibliotekers projekt "Snup et digt - undervejs" i Århus, ikke bare hang et af mine gamle digte en tid lang i de århusianske busser, på indvielsesdagen stod jeg gudhjælpeme også og læste op inde i en rigtig gul århusiansk bybus, OG JEG FORTRYDER BITTERLIGT!
9. Fordi poesi er en hemmelighed!
10. Som rager den kollektive trafik og det trafikerende kollektiv EN PAPAND!
Lars Bukdahl, maj 2003 (og nej, dette er (heller ikke et digt)!
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Peter Adolphsen
SvarSletbrækker sig over de såkaldte 'guerilla-digtere' der indbildsk og narcissistisk pådutter verden deres dødssyge biedermeier-digte. Folk vil bare have lov til at sælge en gammel sofa eller blender i fred, ikke have deres tid spildt med kling-klang sprogblomster. Intet under at ca. 95% af befolkningen hader lyrik. I det hele taget er al offentlig kunst en uting. Hvorfor skal man belemres med en opmærksomheds-anglende modernistklump, bare fordi man står og venter på bussen?
*
o
Lars Konzack Hvad vil modernismen? Ingenting andet end at reproducere sig selv.
Saturday at 8:55am · LikeUnlike
o
Lars Konzack I øvrigt er det en falsk modstilling mellem Biedermeier og modernisme. De er begge lige langt fra rigtig kunst.
Saturday at 8:57am · LikeUnlike
o
Claus Ejner da jeg læste om det synes jeg ideen lød sjov men har nu ikke set/læst hvordan resultatet blev i praksis men jeg vil mene at grunden til 95 procent af befolkningen hader poesi ikke skyldes kling klang poesi tror de grundlæggende hader poesi fordi det ikke har karakter af forståelsesmanualer altså de forstår ikke hvad det handler om det skyldes jo selvfølgelig at de selvfølgelig aldrig læser poesi og aldrig kommer i kontakt med poesien og aldrig har fået dens kvaliteter formidlet osv
Saturday at 9:12am · LikeUnlike · 1Loading...
o
Thomas Wiben du lyder jo som en sur gammel rindalist hr. Adolphsen..
Saturday at 9:12am · LikeUnlike
o
Heidi Vesterberg Fordi...det er sjovere end at vente på bussen. Især 18eren.
Saturday at 9:14am · LikeUnlike
o
Lars Konzack Hvis rindalisme betyder, at man går op i kunstnerisk kvalitet, ja så er Adolphsen rindalist. Jeg tror dog ikke, at Peter Adolphsen fornægter kulturstøtte.
Saturday at 9:17am · LikeUnlike
o
Lars Konzack Det skal siges, at før modernismens indtog var det almindeligt at læse og værdsætte poesi. Men efter at modernismen gjorde poesi til et indforstået propagandaprojekt gad folk ikke deltage.
Saturday at 9:19am · LikeUnlike
o
Peter Adolphsen Det handler hverken biedermeier versus modernisme eller kunststøtte eller ej, men om at kunst bør være et aktivt tilvalg. Folk er ikke strasburgergæs der skal have proppet den rigtige, ånds-fedende føde ned i deres halse. Det er ikke bare et spørgsmål om at de forsnottede masser mangler dannelse. Folk vil gerne have lov til at være fri. Det skal de have lov til. Personligt kan jeg godt lide digte. Til tider, ikke altid. Ergo kan jeg til tider finde på at læse i en bog med digte i. Men jeg interesserer mig ikke for fx computerprogrammering eller hårmode - ergo vil jeg gerne have mig frabedt at blive påduttet sligt, når jeg i øvrigt står og tænker mit.
Saturday at 9:25am · LikeUnlike · 5Loading...
o
Lars Konzack Det var dog en anti-modernistisk udtalelse hr. Adolphsen.
Saturday at 9:28am · LikeUnlike
o
Thorstein Thomsen Når man nu går i gang med at pille skulpturerne ned i parkerne, ville det være rart, hvis man også pillede al det reklamelort ned på busserne og på murene og i togene og i aviserne.
Saturday at 9:53am · LikeUnlike · 6Loading...
o
Methe Skjoldeng Det kan være, jeg husker forkert, men var det ikke dine historier, der kunne høres under vandet i Øbrohallens svømmehal sidste år under kbh læser?
SvarSletSaturday at 10:54am · LikeUnlike · 2Loading...
o
Peter Adolphsen @Methe: Ved det ikke, kan ikke huske det, men håber det ikke. Muligvis jo, især hvis jeg blev spurgt af et venligt menneske. Jeg havde nu heller ikke tænkt videre over denne problematik før disse dage. Men fra nu af vil jeg svare nej til slige henvendelser.
Saturday at 12:42pm · LikeUnlike
o
Peter Adolphsen @Thorstein: Ja, lad os få gjort op med forureningen af det offentlige rum. Væk med lortet. Men i denne kapitalistiske virkelighed er det nok desværre ikke specielt realistisk.
Saturday at 12:44pm · LikeUnlike
o
Methe Skjoldeng Svaret er jo. Og konsekvens er godt. Hatten af for det. http://kbhlaeser.dk/Members/webmaster/undervandsoplesning-med-peter-adolphsen/
Undervandsoplæsning med Peter Adolphsen — kbh læser
www.kbhlaeser.dk
Mens du vugger i Øbrohallens varmtvandsbassin kan du høre nogle af Peter Adolphs...ens 'Små Historier'. Historierne bliver sendt ud i vandet ved hjælp af specielle undervandshøjttalere.See More
Saturday at 12:50pm · LikeUnlike
o
Erik Kock Som jeg husker det, lagde Peter Laugesen engang en digtsamling som løsblade på en bænk på Kgs. Nytorv og efterlod den dér. Den blæste selvfølgelig bort med vinden og spredtes. Nogle ubefæstede sjæle fik formodentlig en oplevelse, de ikke havde regnet med. Jeg er da ligeglad med hans motiv for at gøre det.
Flyveblade med digte er belevet kastet ud fra flyvemaskiner og kirketårne.
Per Højholt var med til at sende papirer ned ad Århus Å, som bare flød med strømmen ("digte på vand"), etc. etc. Humor, anarki og opvisning und Nichts weiter.
Navne og steder er ikke essensen. Essensen er hændelsen.
Det er og har heldigvis altid være komplet umuligt i det lange løb at diktere kunsten nogensomhelst funktion, det være sig opdragende, opkastvækkende, forargende, pisfremkaldende, pensionsopsparende, vandafvisende, krigsmæglende, kolikhelbredende, mv.
Sproget forfalder, kunsten forfalder, mennesker læser det forkerte, forlagene udgiver det forkerte, mæcenerne præmierer det forkerte, hundene pisser op ad det forkerte på torvet. Sikkert. Og?
Der er ikke andet at gøre end at arbejde videre. Og gøre det så godt man kan.
Saturday at 1:14pm · LikeUnlike · 7Loading...
o
Trisse Gejl Jeg kan bedst li dig når du er sådan der, Peter!
SvarSletSaturday at 1:39pm · LikeUnlike
o
Tårnværelset Oplæsninger Kære Peter, grunden til at ca 95 % af befolkningen hader lyrik og at en mindre procentandel hader prosa er formentlig en anden end den du konkret finder anledning til at kritisere her. Det handler snarere om den koncentration det lyriske sprog kræver af sin læser. Helt generelt: i modsætning til prosasætningen er den lyriske sætning konkret. Det er af samme grund at lyriske linjer huskes. Kan du derimod huske en prosalinje i en af dine yndlingsromaner... nej vel? (Bortset fra Woolf og Joyce måske, men det er en særlig lyrisk prosa). Grunden er at prosaen henviser læseren til at drømme. Flere timer passerer når man er "opslugt" af trækket i handlingen, og bliver man forstyrret er man lisså arrig som når man bliver vækket. Godmorgen. Ja, godmorgen! Janus.
Saturday at 2:08pm · LikeUnlike · 1Loading...
o
Dette Er Ikke Sternberg Det er bedre at blive overrasket (taget off guard) af forsøg ud i kunsten end af alt muligt andet. Og konteksten betyder noget for en teksts virkning. Fik desværre ikke selv bidraget til projektet. Du tager afstand fra Street art, Peter, hvad sker der?
Saturday at 2:50pm · LikeUnlike
o
Peter Adolphsen @Janus: Jeg tror at flertallet foragter lyrik og lyrikere pga. den pastorale selvhøjtidelighed hvormed floromvunden luft afleveres. Ikke alle digtere, selvfølgelig, er sådan, men de 95% har det indtryk. Måske fordi 95% af digterne faktisk er sådan.
Saturday at 3:13pm · LikeUnlike
o
#
SvarSletPeter Adolphsen @Sternberg: Personligt er jeg glad for street art og graffiti, (lissom jeg er glad for digte) men rigtig mange opfatter det som plat hærværk. Men nu tilhører jeg jo også den kulturradikale storby-elite. Dem som IKKE læser fx Den Blå Avis. Men selvfølgelig: Langt hellere det end enelleranden lorte-reklame. Mange andre er dog glade for reklamer: Så ved man hvad man kan forbruge ...
Saturday at 3:19pm · LikeUnlike
#
Tårnværelset Oplæsninger Jeg kritiserer den forførelse, der er en forudsætning for at færre hader prosa end lyrik. Jo mere intim prosaen bliver, des mere har den karakter af sladder. Den kvantitative forskel der er i læsergruppen af hhv prosa og lyrik er lig med det antal, der abonnerer på forestillingen om værdien af den sladrende diskurs. Igen: prosalæseren drømmer. Poesilæseren bliver standset af besværet med sproget. Kald det bare had, følg da bare med.
Saturday at 3:25pm · LikeUnlike
#
Peter Adolphsen Jeg indrømmer gerne at man måske er nødt til at være mere nuanceret end jeg begyndte med at være i denne tråd: Hvad fx. med street art, som Sternberg anfører, eller musikanter på gågaden? Alle elsker musik, omend de kan være uenige om genren. Og næsten alle hader lyrik. Er det så blot et spørgsmål om HVILKEN kunstart man pådutter folk? Det er jo intellektuelt utilfredsstillende. Måske er jeg nødt til at holde min kritik konkret: Jeg kritiserer guerilla-projektet, fordi det abonnerer på en forestilling om at hvis Folket blot bliver udsat for poesi, så vil de lære at elske den. Men faktum er at man har spildt deres tid og papiret i deres Blå Avis (som i parentes bemærket har fået kodyle mængder af gratis reklame som følge af denne historie).
Saturday at 4:30pm · LikeUnlike · 1Loading...
#
Casper Hernández Cordes Der ligger en arrogance i antagelsen om at 'almindelige mennesker' skal eksponeres for og på alle tænkelige måder opdrages til at forstå de såkaldt smalle kunstformer som lyrik og ny kompositionsmusik, og at de dermed skulle få en bredere horisont, eller hvad man nu forestiller sig.
Saturday at 4:56pm · LikeUnlike · 2Loading...
#
Bjarne Kim Pedersen Er du Peter i parti med ham kuglestøderen; eller er der en november-brækning igang;-)
Saturday at 5:15pm · LikeUnlike
#
Karen Bonde Larsen Er meget enig med Cordes. Har intet imod kunst i det offentlige rum, men i visse projekter aner man en snert af arrogance om belæring af de "almindelige" mennesker, og der opstår på en eller anden måde en kæmpe kløft mellem kulturelite og folk som er komplet uinteresserede i lyrik. Gad vide, hvor mange uden et litterært tilhørsforhold, som har tænkt, at det var fedt med lyrik blandt annoncerne (hvis de altså overhovedet har bemærket det....)
Saturday at 5:18pm · LikeUnlike · 1Loading...
#
Erik Kock Peter Adolphsen, Casper Hernández, Karen B.L.:
Guerillaprojektet er ikke en aktør, der taler med 1 stemme. Der er nok lige så mange forskellige tanker om projektets hensigter og virkemidler, som der er deltagere.
Som jeg bl.a. nævner ovenfor, så er det centrale for mig fx. event'en selv - og som også sagt: selv om man ville, så kan kunsten ikke dirigeres med:
Det er og har heldigvis altid være komplet umuligt i det lange løb at diktere kunsten nogensomhelst funktion, det være sig opdragende, opkastvækkende, forargende, pisfremkaldende, pensionsopsparende, vandafvisende, krigsmæglende, kolikhelbredende, mv.
Saturday at 5:22pm · LikeUnlike · 3Loading...
#
#
SvarSletErik Kock Peter Adolphsen, Casper Hernández, Karen B.L.:
Guerillaprojektet er ikke en aktør, der taler med 1 stemme. Der er nok lige så mange forskellige tanker om projektets hensigter og virkemidler, som der er deltagere.
Som jeg bl.a. nævner ovenfor, så er det centrale for mig fx. event'en selv - og som også sagt: selv om man ville, så kan kunsten ikke dirigeres med:
Det er og har heldigvis altid være komplet umuligt i det lange løb at diktere kunsten nogensomhelst funktion, det være sig opdragende, opkastvækkende, forargende, pisfremkaldende, pensionsopsparende, vandafvisende, krigsmæglende, kolikhelbredende, mv.
Saturday at 5:22pm · LikeUnlike · 3Loading...
#
Thomas Wiben En interessant diskussioner her på denne tråd, men jeg må indrømme, at jeg har svært at blive særlig pikeret over DAB-guerillaprojektet. Med tanke på at vi døgnet rundt bliver spamet med alle tænkelige reklamer, vi ikke har bedt om at se/høre på, synes jeg, at det virker meget uskyldt med denne lille happening. Og jeg tror ikke nødvendigvis, at tanken bag er så satans pastoral opbyggelig, men lige så meget en ide om, at oplevelsen af kunst/lyrik tager form af den kontekst, den optræder i, og at der kan ligge en art æstetisk oplevelse i selve det at regne ud, hvad der er for noget mærkelig tekst, man pludselig står over for. Desuden er påstanden om, at man kun skal opleve den kunst/litteratur man selv personligt har valgt jo dybest set næret af en ultraliberalistisk tankegang om, at det enkelte individ suverænt vælger/fravælger alting i sit eget lille lukkede univers. At leve i et mangfoldigt samfund er jo også at opleve kultur, man ikke nødvendigvis selv har valgt eller kan lide, men det kan jo være, at man kan blive positivt overrasket..
Saturday at 5:33pm · LikeUnlike · 5Loading...
#
Morten Alsinger ...kan heller ikke rigtigt se faren foie-gras tankern her. folk læser eller læser det ikke, træffer en eller grad af informerede valg. Læser en tilfældig noget han/hun ikke havde regnet med, er reaktionen jo nok heller ikke nødvendigvis udelukende negativ (og omvendt) men det abrutte møde emllem læser og tekst i dba-tilfældet kan afstedkomme et par virkelighedsbrud, som vel o g s å er (lyrikkens/kusntens) sigte? de ret harske generaliseringer in mente peter, har jeg sgu svært ved at tro på at du mener det.
Saturday at 6:55pm · LikeUnlike · 4Loading...
#
Casper Hernández Cordes Under alle omstændigheder er det utroligt, hvor KRAFTIGT folk har reageret på de her uskyldige digte i DBA. Og så alligevel: WWW er blevet et sted, hvor folk føler sig kaldet til at krænge deres indskrænkede indestængtheder ud v enhver given lejlighed. Mao: sku ikke, jvf karen b, et internetiseret digt på de svinehundehår det får til at rejse sig!
Saturday at 9:13pm · LikeUnlike · 2Loading...
#
#
SvarSletPeter Adolphsen For lige at slå en krølle: At reklamer og anden forurening er langt værre er selvfølgelig et faktum. At dette ikke er verdens største sag ligeså. Men jeg finder det ikke uskyldigt at spamme uskyldige sofakøbere og blendersælgere med poesi i selvpromoveringens klamme navn (jvnf. Malene Ravns udsagn i radioen: 'Og så kan de (digterne, red.) jo skrive det på deres cv!'). Og arrogancen i at såkaldt 'almindelige mennesker' bare er en pædagogisk udfordring for de smalle kunstarter finder jeg nærmest utilgiveligt, i hvert fald dybt respektløst. Guerillaprojektet finder jeg stadig selvpromoverende og storby-elite-indbildsk. Jeg har selv et par såkaldte 'annonce-agenter' kørende inde på dba.dk og havde jeg modtaget mails derfra, fordi et af mine kodeord tilfældigvis havde stået i et af guerilladigtene, var jeg blevet decideret irriteret. Cirka lige så irriteret som jeg bliver på Hjem-is-bilen eller panfløjte-pseudo-indianerne på gågaden. Jeg drømmer om en verden hvor man kan være fri for både kapitalismens og kunstens belemringer, undtagen når jeg aktivt opsøger dem. Hvis det så er kuglestøder-ultraliberalistisk, så må det være sådan.
23 hours ago · LikeUnlike · 1Loading...
#
Casper Hernández Cordes Kernen her er, hvad der sker med de rum der fra officiel side åbnes til forskellige "bredere" eller "smallere" udtryk. Jeg er netop gået forbi en officiel grafitti-væg, og tænkte: hér er en handling med en dagsorden, nemlig at sige "det er OK at I giver los for jeres (spændende) subkultur, lige hér (sådan at det ikke kommer ud som hærværk et andet sted)". Jeg tænkte også : Og hvem får så opgaven? Også indenfor den såkaldte street-kultur er der hierarkier og kuratorvælde. Og hvad er resultatet: et færdigt, lukket, indforstået 'værk', som ikke forholder sig til den kontekst det er sluppet løs i. I sidste ende er forskellen svær at få øje på. Når de smalle kulturelle udtryk gives rum i vores fælles rum er der også en dagsorden (opdrage os alle sammen til at ku li det utilgængelige fordi det gavner vores mentale sundhed), og der er et hierarki og kuratorvælde, som sørger for at kanalisere den sundeste smalhed ud. Jeg skrev "gives rum". Her ligger svaret. Der skal ikke gives, men tages rum.
20 hours ago · LikeUnlike
#
Kaj Erik Krantz Ka du li kagen, Peter. Eller ej. Jeg foretrækker bingo i bingehal. Og banjospil i staldbygninger, evt nedgravede.
19 hours ago · LikeUnlike
#
Morten Alsinger synes der har sneget sig en ret kulturkonsevativ "skomager bliv vd din læst" stemning ind. lyrik/sprog er kultur i konstant forandring på forskellige scener og foraer for at videre udvikle selvsamme kultur. ingen kultur er en konstant. hvorfor fornægte at sprog kan noget, hvorfor ikke facilitere et utradionelt møde mellem afsender og modtager som ikke er betinget af at man går ind og køber den eller den bog. Er ikke det netop en fortsættelse af (også) en markedsstyret strategi. Og<: tråden her beviser jo med alle tydelighed at dba-projektet virker.
15 hours ago · LikeUnlike · 1Loading...
#
Keith Thomas Lohse og hvorfor fanden var man ikke selv inviteret med?
15 hours ago · LikeUnlike
#
Peter Adolphsen Ultraliberalist og kulturkonservativ? Bare fordi jeg ikke mener at man partout har ret til at spamme folk med lyrik? Fordi jeg ikke mener at poesi pr. definition er en daaaajlig ting der skal pølses ned i halsen på folk? Hvad mon digter NN ville have det med en annonce for en brugt cykel indrykket på første side hans/hendes dybfølte digtsamling?
SvarSlet14 hours ago · LikeUnlike · 1Claus Krogholm likes this.
#
Keith Thomas Lohse Jeg tænker mere i retning af ... altså, det er den BLÅ Avis, ing. Det er folk der er vant til at prutte, spinke og spare. Det er folk der allerhøjst læser Barbara Cartman og/eller dødsannoncer (med slet skjult skadefryd). Såeh ... jeg tror man har skudt sig selv et alvorligt sted i foden, hvis man tror, man har scoret nye poesi-fans.
14 hours ago · LikeUnlike
#
Peter Adolphsen Nemlig. For det har aldrig handlet om at nå læserne af DBA. De har bare været et vehikel for at få plantet en artikel i Politiken og et interview i radioen. SÅ var der pay-off for digterne. For hvad vil flertallet af kunstnerne? Ses. Og intet andet. (Men Keith har iøvrigt ikke ret ifht. hvem der læser DBA. Jeg gør det fx ret meget, fordi jeg er fåking nødt til at spinke og spare, fattig forfatter, som jeg er. Og jeg har ikke læst Barbara Cartland i mindst 14 dage. Men gerne dødsannoncer, jo tak).
14 hours ago · LikeUnlike
#
Kaspar Colling Nielsen Peter, Jeg læste for nogle år siden i DBA denne tekst under 'Bytte'. Jeg sværger, det er sandt. "Haves: 1500 pornoblade, god stand. Ønskes: barnevogn." Det er jo en novelle lige der. Den har alt, hvad en god tekst skal have... Jeg ved ikke om nogen havde indrykket den for sjov, men det var det...
SvarSlet14 hours ago · LikeUnlike · 4Morten Alsinger, Peter Adolphsen and 2 others like this.
#
Keith Thomas Lohse hahaha
14 hours ago · LikeUnlike
#
Morten Alsinger keith og peter: man bliver jo, som det også er nænvt en del gange, spammet konstant med ønsket og uaønsket inputs og informationer. og tonen der, at bruger af dba simpelthen er for dumme til at vælge til eller fra og først skulle vikle sig ud af deres enfoldige og cartlandske åbenbart latterlige liv er simplethen noget af det mest elitære og forvrøvelse BS...(og tilgiv mig hvis jeg har svært ved at tolke en evt intenderet ironi...).
13 hours ago · LikeUnlike
#
Peter Adolphsen Prøv at læse min kommentar nr. 117 igen og afgør selv hvorvidt jeg er ironisk. Hele min irritation over guerilla-projektet går netop på at det er båret af despekt for DBA's læsere + selvpromoveringstrang. Mht. hvordan digtene faktisk er blevet modtaget citerer jeg lige Informations artikel:
»De latterlige digte er fa’me dødirriterende,« skriver brugeren John W. på dba.dk.
Flere kalder det for »spam«, for lyrikken generer tilsyneladende: »Når jeg går ind under bortgives, så skal jeg ikke rode rundt i digte,« som Steen S formulerer det.
Nærmest aggressiv i retorikken er Niels O: »Find et andet forum til jeres pis, så vi andre slipper for det lort!« Heidi P tager det man kan kalde den yderste konsekvens af forfatternes event: »Jeg er færdig med at bruge dba,« skriver hun.
Så er brugeren Michelle P trods alt mere pragmatisk:
»Ja, det er skide irriterende, men det er heldigvis kun for en periode, så kan vi ikke lige bære over med dem??«
11 hours ago · LikeUnlike · 1
Skrev og diskuterede også lidt på min fb.-væg om Adolphsens had mod kreativt tænkende. Han kommenterede kun én gang, men andre sagde kloge ting...
SvarSlet"Hele min irritation over guerilla-projektet går netop på at det er båret af despekt for DBA's læsere + selvpromoveringstrang."
SvarSlet- Peter Adolphsen
For nu lige at illustrere at Adolphsen ikke formår at skelne mellem andres intentioner (jeg har aldrig og kommer heller aldrig til at have et opdragende sigte med tekstarbejdet - menneskeheden har nok "forbedrere") og hans egne tolkninger. Fred være med mennesker, der tror at deres erfaring af verden kan og skal generaliseres.