onsdag den 7. september 2011

Kritikeren iflg. Frank O

THE CRITIC

I cannot possibly think of you
other than you are: the assasin

of my orchards. You lurk there
in the shadows, meting out

conversation like Eve's first
confusion between penises and

snakes. Oh, be droll, be jolly
and be temperate! Do not

frighten me more than you
have to! I must live forever.

- Frank O Hara, 1951

KRITIKEREN

Det er mig umuligt at se dig
som andet end det du er: snigmorderen

i mine frugthaver. Du lurer der
i skyggerne og udmåler

samtalen om Evas tidlige
forveksling af penisser og

slanger. Åh, vær pudsig, vær munter
og behersk dig! Skræm mig

ikke mere end højst
nødvendigt! Jeg er nødt til at leve evigt.

- Pejk Malinovskis og Palle Sigsgaards oversættelse i Til minde om mine følelser

Ingen kommentarer:

Send en kommentar